Publicerat December 22, 200619 yr Jag har ett par lundhags kängor som jag använt ett år. Lädret är inga problem att hålla mjukt men resten. Vad smörjer ni cellgummit med? Jag har hört att glycerin ska gå att använda och även samma som man smörjer dörrlister på bilar, silicone? Hur gör ni?
Publicerat December 23, 200619 yr Har aldrig smort mina Lundhags på cellgummit. Dom är 10 år gamla och lika fina som nya
Publicerat December 24, 200619 yr Har ett par graninge. Smörjer bara skinnet. Har fått byta snören en gång bara.
Publicerat December 28, 200619 yr Författare Mina krymper ett par nummer och blir stenhårda efter en säsong. Har aldrig haft dom i närheten av eld eller annan hög värme. Måste fixa något så att jag kan ha dom med åtminstonde en strumpa i. Köpte dom lite för stora med vetskapen att dom krymper.
Publicerat December 28, 200619 yr Har även jag ett par Graninge Sarva, kan man använda minkolja till skinnet?? Kör med minkolja till skinnbyxorna med mycket gott resultat.
Publicerat December 28, 200619 yr Författare Lundhags tillhandahåller siliconolja på burk för ändamålet. Ska ut och se om jag hittar något.
Publicerat Januari 11, 200719 yr Det beror på om man har en membran känga, då lär du använda naturwax eller spray. Har man en utan membran är det ju vanlig kängsmorning.
Publicerat Januari 19, 200719 yr HAr smort mina Viking med Viking ;D nu 3 ggr , efter dom 3 senaste användningstillfällen har jag inte smort dom men dom känns fortfarande nysmorda!!