Publicerat Oktober 23, 20178 yr Detta är en populär post. Hejsan folket! Gjorde färdigt min första tote bag, en 25års present till min syster. Tillverkad i vegetabiliskt garvat läder från Tärnsjö garveri (själva väskan), remmarna och den inre fickan är tillverkade i vegetabiliskt garvat läder från Italien. Sydd med Ritza 25 (tigertråd). En del detaljer som jag kommer göra annorlunda för nästa väska, annan typ av läder som är lite styvare och lite övriga detaljer som kan förbättras. Men som proof of concept är den duglig! Ha det fint!
Publicerat Oktober 26, 20178 yr Författare Detta är en populär post. 11 hours ago shamani sa: Syrran blir säkert jätteglad! Det blev hon! Även fast hon vanligtvis föredrar svarta väskor.. 7 hours ago lsjonsson sa: Snyggt arbete! Tackar och bockar! 3 hours ago Jr_Moberg sa: Mycket läcker väska! Vad har du för maskin för sömnad i skinn? Tack! Använder mig av de gamla hederliga labbarna, inga maskiner här inte! Slår hål med ett huggjärn (typ en gaffel), alternativt gör jag hålen med syl. Därefter är det sadelmakarsöm med två nålar som gäller!
Publicerat November 19, 20178 yr Riktigt snyggt! Svart!!!??? Då ser man ju inte den vackra patinan som blir på sådant här fint läder!
Publicerat November 29, 20178 yr Författare På 2017-11-19 at 19:43 Sako_Finnbear sa: Riktigt snyggt! Svart!!!??? Då ser man ju inte den vackra patinan som blir på sådant här fint läder! Tackar! Hehe jadu..jag kan ju inte annat än hålla med På 2017-11-19 at 23:10 Dansken sa: Najs Tackar!