Publicerat December 22, 200619 yr Tja!! Ni som tänkt köpa vapen eller utrustning där Sako är generalagent ska veta att om tex nya bössan eller annat går sönder mitt under brinnande jaktsäsong INTE!!! kan räkna med att få någonslags kompensation, inte ens en t-shirt eller nått!!!!. Det tycker jag är väldigt dåligt av ett världsföretag som saluför fabrikat som Beretta Sako Tikka Swarowski mm, .Däremot hörde jag om som har en Browning som pajade och han fick en väska och en skjorta för besväret, alltid något i motsats till Sako. Eller vad tycker ni??
Publicerat December 22, 200619 yr Har lite svårt att förstå Interbonds inställning men visst, det kanske är idé att kolla om det finns nog GA som är villig att ställa upp så mycket för kunderna att det alltid skall kompenseras. För min del är det svårt att förstå varför någon skall ha kompensation om denne själv har lyckats med konstycket att störa funktionen /förstöra en vara? Vidare kan dessa omåttliga kompensationer från vissa GA/ÅF enbart vara ett utflöde av en pågående ursäkt för att de säljer överpris satta produkter med tveksam kvalité!? /C Tja!!Ni som tänkt köpa vapen eller utrustning där Sako är generalagent ska veta att om tex nya bössan eller annat går sönder mitt under brinnande jaktsäsong INTE!!! kan räkna med att få någonslags kompensation, inte ens en t-shirt eller nått!!!!. Det tycker jag är väldigt dåligt av ett världsföretag som saluför fabrikat som Beretta Sako Tikka Swarowski mm, .Däremot hörde jag om som har en Browning som pajade och han fick en väska och en skjorta för besväret, alltid något i motsats till Sako. Eller vad tycker ni??
Publicerat December 22, 200619 yr Författare Tja!! I det här fallet så var det inte fråga om nått som jag själv hade orsakat, bössan var i det närmaste ny ca 3 månader och kostade ca 25000 skr.
Publicerat December 22, 200619 yr Tufft läge.. Men det är trots allt som så att det viktiga och centrala är serviceåtagandet eller hur? Fick du service på ditt vapen? Var det inom rimlig tid? /C
Publicerat December 22, 200619 yr Det var intressant info. Det är bra att man får veta andras erfarenheter och åsikter. >
Publicerat December 22, 200619 yr läst att dom inte ska vara så snabba på ta in beställda vapen,men beror på verkligen vad som hänt,och jag skulle bli vansinig om det var ett riktigt rappel på min nya bössa,som med allt annat borde mer företag få möta sverker :-*
Publicerat December 23, 200619 yr Författare Tja!! Det tog 3 veckor att få tillbaka den från garantirep inte så farligt, jag hade väntat mig betydligt längre. Så det kan jag inte klaga på. Men man fick ringa dit själv och ta reda på vad för slags fel det var, dom skickar aldrig med nått meddelande om vad det är som krånglar.
Publicerat Januari 12, 200719 yr Tja!!Ni som tänkt köpa vapen eller utrustning där Sako är generalagent ska veta att om tex nya bössan eller annat går sönder mitt under brinnande jaktsäsong INTE!!! kan räkna med att få någonslags kompensation, inte ens en t-shirt eller nått!!!!. Det tycker jag är väldigt dåligt av ett världsföretag som saluför fabrikat som Beretta Sako Tikka Swarowski mm, .Däremot hörde jag om som har en Browning som pajade och han fick en väska och en skjorta för besväret, alltid något i motsats till Sako. Eller vad tycker ni?? Hmm, det är väl Beretta som är huvudägare vad jag förstått, inte Sako.