Publicerat Oktober 31, 20178 yr En bekant är lite sugen på att köpa en Krieghof Trumpf i kaliber 6,5x55 och 12, jag misstänker att det finns en del kunnande om dessa här eftersom flera trådar handlar om just Drillingar och någons sök efter den perfekta Jag tittade lite på den och den verkar vara i mycket fint skick så när som på några mindre märken i kolv och låda. Inga sprickor i trät eller så och det är även en fin träkloss. Vad kan den vara värd?? Bilder kommer!
Publicerat Oktober 31, 20178 yr De brukar ligga ganska högt i pris kring, 40-60 tusen beroende på skick, kaliber och vad för optik som ingår. Nyare, Kaliber 12, rand-kula, hakmontage och en fin träbit brukar va de som ligger högst. Utifrån bilderna, kalibern och att det sitter ett äldre aimpoint på. så höftar jag till med en gissning på : 38 551 kr.
Publicerat Oktober 31, 20178 yr Författare 18 minutes ago 19Henke94 sa: De brukar ligga ganska högt i pris kring, 40-60 tusen beroende på skick, kaliber och vad för optik som ingår. Nyare, Kaliber 12, rand-kula, hakmontage och en fin träbit brukar va de som ligger högst. Utifrån bilderna, kalibern och att det sitter ett äldre aimpoint på. så höftar jag till med en gissning på : 38 551 kr. Synd att du inte kunde vara mer specifik i ditt höftande! men tack för försöket!!
Publicerat Oktober 31, 20178 yr 8 minutes ago Tjörnbon sa: Synd att du inte kunde vara mer specifik i ditt höftande! men tack för försöket!! Tyckte det lät jämt och bra!
Publicerat November 1, 20178 yr Inget vettitgt montage, inte randpatron...dyra hos handlare men 25000 högst skulle jag höfta till med.
Publicerat November 1, 20178 yr Författare 1 hour ago Bjorn.h sa: Inget vettitgt montage, inte randpatron...dyra hos handlare men 25000 högst skulle jag höfta till med. Låter lite lågt tycker jag! Det är ju i och för sig bra för killen som vill handla men är det en bedömning som jag vågar gå på??
Publicerat November 2, 20178 yr 10 hours ago Tjörnbon sa: Låter lite lågt tycker jag! Det är ju i och för sig bra för killen som vill handla men är det en bedömning som jag vågar gå på?? Frågan är alltid fri. Kalibrarna är fel (kulkalibern är fetfel eftersom det är snudd på omöjligt att brotcha om den till ngt vettigt) och den saknar montage - den där är inte direkt lättsåld...... Ett hak kostar runt 10-15, kikaren lika mycket, kulkalibern suger fett och hagelkalibern på en så ny drilling är fel. 25 är faktiskt inte alls korkat som utgångsläge för att diskutera priset. Vill du ha en Trumpf så leta upp en annan med vettig kulkaliber och hakad kikare om du vill betala mer. T
Publicerat November 2, 20178 yr Författare 2 hours ago pmt sa: Frågan är alltid fri. Kalibrarna är fel (kulkalibern är fetfel eftersom det är snudd på omöjligt att brotcha om den till ngt vettigt) och den saknar montage - den där är inte direkt lättsåld...... Ett hak kostar runt 10-15, kikaren lika mycket, kulkalibern suger fett och hagelkalibern på en så ny drilling är fel. 25 är faktiskt inte alls korkat som utgångsläge för att diskutera priset. Vill du ha en Trumpf så leta upp en annan med vettig kulkaliber och hakad kikare om du vill betala mer. T Tackar för input. Jag kommer nog rekommendera honom att inte köpa den. Om han inte kan pruta ner den skapligt mycket.