Hoppa till innehåll
Pia Nordquist

Letar nya vinterkängor

Recommended Posts

Pia Nordquist

Hejsan!

Ny här på forumet och dessutom ny inom jaktvärlden. Det jag letar efter är ett par kängor av bra kvalitet som är bekväma nog att åka på längre skidturer med och även sitta på kalla pass under vintermånaderna. Blir en hel del toppfågeljakt under vintern och kommer låna ett par turskidor med epok-bindning, men känner att jag inte riktigt har rediga kängor som kommer klara kylan. Vad använder ni som även åker skidor med kängorna?

Tack på förhand!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
lsjonsson

Hej & välkommen hit till forumet!:)

Kängor brukar vara en hel vetenskap att hitta dom rätta. Jakt- o välsoterade sportbutiker brukar ha ett bra sortiment av kängor så det är väl bara att du letar reda på några butiker o provar dig fram till dom som sitter o känns bäst för dina fötter. Det framgår inte precis var du bor men jag gissar på norra landsändan någon stans eftersom du har både kalla pass o toppjakt, så någon specifik butik kan jag inte tipsa dig om.:thumbsup:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Arctic

Enkla svaret är Nokia vinterstövlar. Har åkt rätt många mil i sådana -- och det fungerar utmärkt så länge det är någorlunda platt. Större äventyr i långa och branta nedförsbackar är ingen riktigt höjdare, även om det fungerar förvånansvärt bra så länge man tar det riktigt lugnt. 

Jörn Antifrys om du vill ha varma kängor som går att åka skidor med. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Storgeddan

Lundhags Skare! Finns på nätet för 2000:-  svårslagen för det priset.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
josc72

Ska du promenera skidor går vad som helst bra. Ska du (och kan du) åka skidor, vill ha kontroll och möjligheten till komfort bör du välja en skidsko. En pjäxa. Alpina är fantastiska i kontroll, komfort och värme. Funkar även utmärkt att gå i med sin ganska grova och rätt mjuka sula. De finns även med uppladdningsbara värmesulor för riktigt frusna. http://www.alpinasports.com/product/alaska/224

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE