Publicerat November 10, 20178 yr Gör ni rent era .17hmr-pipor? Finns det nå vettiga rengöringsgrejer till kalibern? Min .22lr-pipa drar jag bara några gånger med boresnake efter jag varit på banan.
Publicerat November 10, 20178 yr Det finns dewey-prylar till den och jag äger sådana, men jag gör rent endast under tvång då min pipa trivs bäst skitig.
Publicerat November 10, 20178 yr Författare Okey! Ja, 500kr för att göra rent .17pipan känns lite overkill.
Publicerat November 10, 20178 yr Samma som sidelock för mig. Efter ca 300 skott så sköt den som bäst. Efter rengöring så sköt den inte lika bra så nu väntar jag på att den ska börja skjuta sämre innan jag gör rent den igen.
Publicerat November 10, 20178 yr Kan tillägga att min .17 Mach 2 har nu gått ca 2000 skott utan rengöring och den skjuter fortfarande bättre än vad jag gör.
Publicerat November 10, 20178 yr Använder man grejorna så sällan kanske en sats med rengöringsgrejor till luftgevär kan funka. Jag har en billig sådan och är nöjd.