Hoppa till innehåll
TokTammas

Borra extrahål i m98

Recommended Posts

TokTammas

Köpte en HVA640 8x57 osett. Nu när jag tagit bort gamla kikarfästet så är det naturligtvis sneborrat så in i hvete...

Har skaffat en oborrad picatinny men den är nästan lite kort. Ska jag använda de befintliga hålen så blir det inte mycket gods kvar runt hålen i ändarna.

Är det ens att tänka på att borra ett nytt hål i lådan?

Om jag flyttar skenan lite framåt så det ser bra ut för främre hålet då är det bakre till hälften utanför. Räcker det kanske med en skruv bak?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Stainless steel

Tor att om det ska borras ett till hål borde de vara bak i lådan inte fram för där har du mer stress.

Om man kan borra ett till hål självklart du kan. Men borde du det vet inte jag så det får någon mer kunnig svara på.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Sako_Finnbear

Ja varje hål bildar ju tyvärr en brottanvisning i lådan, så bättre på bakre lådringen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dansken

Du tar kontakt med Ukkla- då gör han en skena som han borrar efter dom befintliga hål i lådan (mot en mindre extra kostnad)- då blir det rakt och bra på en gång. Du slipper en massa krångel och klydd- och flyttade "extrahål" som försvagar lådan.

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
TokTammas

Jo jag har läst om Ukklas skenor, visst skulle det vara enklast och säkert ge det bästa resultatet.

Men nu är jag inte den som gör det enkelt för mig...

Är inte i akut behov av bössan, köpte den mest för att mixtra med under vintern. Om inte resultatet blir bra så blir det skrotning..

Anledningen till att jag skaffat en picatinny är att jag tänkta använda en Tasco kikare från början på 80-talet som jag har liggande, gummiklädd och med fast skena.

Men har också funderingar på om att skaffa en annan kikare med Leupold std-skena. Då går det ju att justera kikaren i sidled så att den pekar någorlunda rakt. Men då blir det ju till att modifiera hålen i skenan för den finns nog inte oborrad.

Kan inte hitta måtten på Leupold std-skena, så är det någon som har en och har tid och lust att mäta totallängden på den så blir jag evigt tacksam.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE