Publicerat November 13, 20178 yr Kan man ha en tikka t3x med picatinnyskena och två olika sikten i snabbfästen och bara byta sikte beroende på hur/vad man ska jaga? Håller de nollan isf? Eller måste man ha nå annat än picatinny om det ska gå att göra så?
Publicerat November 13, 20178 yr Det går jättebra så som du skriver. Med bra ringar håller den inskjutningen perfekt.
Publicerat November 13, 20178 yr Författare 40 minutes ago Dansken sa: Det går jättebra så som du skriver. Med bra ringar håller den inskjutningen perfekt. Vad ska man ha för fästen/ringar då? Jag är rätt oinsatt i optik-världen, speciellt när det kommer till fästesbiten.
Publicerat November 13, 20178 yr Författare https://m.skytte.astrosweden.se/sv/articles/2.378.2870/warne-warne-maxima-qd-30mm-laga-ringar-snabbfasten Funkar den till 1-6x tro?
Publicerat November 13, 20178 yr Fungerar nog jättebra. Själv kör jag Leopolds QRW som fungerar perfekt. Se bara till att alltid trycka kikaren framåt i skenan när du drar åt skruvarna.
Publicerat November 13, 20178 yr Författare 13 minutes ago M-Ola sa: Fungerar nog jättebra. Själv kör jag Leopolds QRW som fungerar perfekt. Se bara till att alltid trycka kikaren framåt i skenan när du drar åt skruvarna. Ok. Varför gör man det? Är fästena benägna att skruva upp sig när man rör sig i skogen?
Publicerat November 13, 20178 yr När du skjuter så trycker rekylen bössan bakåt. Det är oftast lite glapp mellan spåren i skenan och klacken i ringen. Genom att trycka ringen framåt innan man drar åt den så hamnar den alltid i "ändläget" och rör sig inte av rekylkrafterna. Det är alltså lika viktigt att vid montering av kikare i ringarna att du trycker fram ringarna i skenan innan du spänner fast kikaren.