Publicerat November 17, 20178 yr Vad är skillnaden på denna bössa och en silverpigeon sporting. Stämmer det att den har samma pipor som 692 men inpassad i 686 lådan? Jag hittar inte evon på berettas hemsida och det är inte skrivet särskilt mycket om den på nätet heller.
Publicerat November 18, 20178 yr 7 hours ago Jonas.G sa: Vad är skillnaden på denna bössa och en silverpigeon sporting. Stämmer det att den har samma pipor som 692 men inpassad i 686 lådan? Jag hittar inte evon på berettas hemsida och det är inte skrivet särskilt mycket om den på nätet heller. 686 och 692 kan inte ha samma pipor..... Däremot kan du ha samma typ av borrning och chokesystem. T
Publicerat November 18, 20178 yr Författare Ok. Evon är jäkligt lik då den även har ventilerad pipa. Vet du vad som skiljer dessa pipor åt, lödningen tex?
Publicerat November 18, 20178 yr Det kan vara en 686 modell som marknadsförs med att den fått 682ans pipor. Skulle tro att det innebär optimachoker istället för mobile plus lite andra förändringar.
Publicerat November 18, 20178 yr Författare Ja det är overbore med hp optima choker samt ventilerade pipor. Det intressanta är väl om det är hårdlödda pipor som det är på browning 725 och om jag har rätt så även på beretta 692?