Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bygge av grisåtel: hjälp!

Featured Replies

Publicerat

Står i begrepp att bygga en grisåtel genom att sätta upp en fodertunna på en träställning och en spridare från Genzo med timer hängandes under. Funderar dock på lämplig storlek på tunnan, 220 el. 100 liters- vad passar bäst? Vidare.. hur många liter foder sprids åt gången om man skulle ställa in den på ca 20-30 sek per kväll??? Eftersom åteln skall stå på lantstället och jag kommer jaga en gång i veckan så känns det ju onödigt att vräka ur majs och ärtor. Rekommendationer mottages tacksamt!! 

Publicerat

Kan du fylla ofta så räcker en mindre tunna.. men jag hade nog valt den större. Testa en spridning och håll en hink/påse/säck under så du fångar upp... då kan du mäta mängden.. passa dig så du inte får ärtor och majs i ögonen bara.. Glöm inte tjärträdet..

Publicerat

Jag hade kört på 100l, du ska ju kasa dit fodret åxå. Skulle det ’skita sig’ att spridaren går åt skogen så är det mindre å tömma vid service / byte. Sen hade jag bara spridit 5s, borde vara tillräckligt för att locka dit dom för lite gratis ’snacks’. Då räcker 100l ganska länge.  Å sen styrt klockslaget på spridningen så att det passar mitt eget schema, mao möjlighet att vara hemma i relativt rimlig tid. Mina 5ören. /P