Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
HerrBerg

Hustrun tycker jag ska jaga i Afrika...

Recommended Posts

Varmint

Jag har inga tips, vill bara hylla dig för din inställning till jakt :wub:. Få saker gör mig mer förbannad än att se feta amerikaner åka till Afrika och mata 5-6 skott i en buffel eller ett lejon med sina .460, och guiden har gjort precis allt förutom att avlossa skottet. 

• Like 1

Hipshot

Då kliverj ag på tåget och hyllar dej via ett grattis i förskott :rolleyes:

• Thanks 1

Christian N

Jag med..  har ett par år kvar men är snart där. Tror nog att vi åker till Sydamerika istället. C 

HerrBerg

Just sydamerika... tanken har slagit mig också. 

mdef

Känner en hel drös som jagat därnere. Maken var i Namibia, där särskilt kudu och zebran bjöd på ganska tuffa dagsmarscher. Sedan fanns möjlighet till flaksittning också om man ville det, men som du är inne på: det är inte det man vill ha. De var På ett ställe som heter we-kebi, via stephan Pakh - säkert flera som jagat via honom. Googla så hittar du nog. De kan ordna annat till övriga i sällskapet, och jag kan skriva under på att Namibia är MAGISK. 

• Like 1

culot

Ja om man jämför med att samla 50-80 släktingar och stoppa mat och sprit i dom så tycker jag hustrun är helt rätt ute. 

/P

• Like 1

json

Bengt

Först och främst...släpp inte din kvinna.....

Sen kan jag bara instämma i kören ovan...En bra arrangör i Namibia löser det du vill och ändå till en vettig peng. Jakten bedrivs som du vill. Spana, smyga, mer spaning mer smygjakt...att lyckas och att bli lurad.....på samma sätt som här hemma. Sen kan det vara oerhört lärorikt att ta ett eftermiddagspass vid ett vattenhål med någon av de yngre i familjen....Övriga aktiviteter finns det bra med, fiske vid kusten, shopping i Windhoek, safari med kikare och kamera i Etosha.....besök hos taxidermist....farmer...

Åker själv pga samma högtid 2019 och då tillsammans med en del i familjen.

• Like 1

mdef

Förresten. Kan skicka uppgifter direkt till gänget därnere om du vill, blir nog ännu bättre den vägen. Om vi åker dit (igen för maken då) blir det utan mellanhänder. Hör av dig via PM om du vill ha kontaktuppgifter. 

• Thanks 1

Bonnjohan

Jakt i Afrika är ju också en stor del i bevarandet utav faunan där, hur många är villiga att betala 50´ kronor till ett konto utan att se vad som händer med pengarna eller få någon återkoppling, inte många, men att betala 50´kr och få vara med på en häftig upplevelse för livet skulle en del vara villiga att göra.

Nytta med nöje, sen tycker även jag såklart att det är tråkigt hur det har blivit i världen.

Afrikajakten tilltalar mig inte egentligen men jag kan förstå känslan för de som åker dit.

Stainless steel
3 hours ago Bonnjohan sa:

Jakt i Afrika är ju också en stor del i bevarandet utav faunan där, hur många är villiga att betala 50´ kronor till ett konto utan att se vad som händer med pengarna eller få någon återkoppling, inte många, men att betala 50´kr och få vara med på en häftig upplevelse för livet skulle en del vara villiga att göra.

Nytta med nöje, sen tycker även jag såklart att det är tråkigt hur det har blivit i världen.

Afrikajakten tilltalar mig inte egentligen men jag kan förstå känslan för de som åker dit.

Ganska klockren video sen så slipper man förklara så massa för andra.