Hoppa till innehåll

https://www.Reservdelar24.SE

Björnstigen

Bäverjakt i Malingsbo-Kloten

Recommended Posts

Björnstigen

Tänkte eventuellt boka upp en helg för bäverjakt i Malingsbo-Kloten via Sveaskog men har hört att det kanske inte finns så mycket, om ens någon alls, bäver i området.
Tydligen beror det lite på vart exakt marken ligger.

Sveaskog skriver "Jaktmarkerna är längs med Hedströmmen, ett populärt fiskevatten för den intresserade. Markerna håller god tillgång på bäver men jakten där är utmanande efter det skygga djuret." men när man kikar på kartorna på deras sida så ligger området snarare längs med Djurlångsån och det jag hörde var att sjöarna som heter Djurlången (stora/lilla?) var i stort sett tomma på bäver.

Så jag är lite i valet å kvalet om det är värt 500 per dag om man inte ens har chans på en.

Någon här som varit i de trakterna och vet hur det ser ut med tillgången på bäver?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
MagnusN

Tror att Teffek kan ha en aning, han jagar/jagade i krokarna.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Björnstigen

Jo jag vet, har pratat med honom om detta men han var lite osäker just vad gällde Djurlångsån.
Tänkte att om man har lite tur kanske ngn vart precis där tidigare och har egen erfarenhet.

Däremot skulle Hedströmmen ha rikt med bäver men även om Sveaskog skriver att markerna ligger efter Hedströmmen så gör de inte det enligt deras karta.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.