Publicerat December 17, 20178 yr Idag kände jag mig lite... eh.... blodtörstig. Jag sköt en 40-kilos rödgris i stickhålet. Kalibern är 9,3x62. Kulan gick rätt igenom grisen på längden och slog av ett bakben uppe vid bäckenet, grisen var sotad och klar så att säga. Det blev lite... grisigt... I inälvspaketet hittade jag den här "lilla" fripassageraren. Jämför med min kniv. Nu kan man väl stilla utgå från att det också finns en hel del maskägg i tarmkanalen på den här grisen... och då kan man nog också utgå från att grisens insida är bemängd med en hel del maskägg. Det blev, som sagt, rätt så stökigt. Är det någon som vet under vilka temperaturer dessa odjursägg dör? Jag brukar vilja ha mitt kött blodigt, vilket jag efter trikintest också vågar med vildsvin, men de här filurerna? Är det en säljgris?
Publicerat December 17, 20178 yr Författare 4 minutes ago Hipshot sa: Äckel! Vill du komma hem till mig och Maria och äta lite lättgrillat vildsvin?
Publicerat December 19, 20178 yr När farsan hade tamgrisar på 80-talet så fick även han som bonde parasiter. Risken är troligen inte så känd hos jägarkåren.