Publicerat December 19, 20178 yr Lyckades i helgen få isär mitt 5- skotts magasin (308 Win) av misstag i skogen. Det hände när jag skulle känna efter om det satt som det skulle, hörde inte riktigt klicket av att spärren gick i ingrepp så jag drog lite i det fram och tillbaka för att kolla så att jag inte skulle tappa det. Helt plötsligt stod jag där med magasinbotten i handen och patroner, patronförare och fjäder ramlade ned i snön. Efter ett gäng svordomar så var allt på plats igen men när man känner på det så inser jag att det där kan ju ske igen. Magasinet skall ju gå att dela på men nu verkar det gå lite för lätt. Är det någon som har en idé om hur man kan fixa det? Skall man kanske bocka till plåtläpparna lite så att det låser bättre?
Publicerat December 19, 20178 yr 1 hour ago CVM sa: Skall man kanske bocka till plåtläpparna lite så att det låser bättre? Typ så, femskottarna är som regel lite väl lätta att dela. T
Publicerat December 19, 20178 yr Författare OK, tack för input, jag får ta fram en tång och prova lite. Misstänkte nästan att det var ett generiskt ”fel” med tanke på konstruktionen. Kommer jag på någon fantastisk lösning postar jag några bilder.
Publicerat December 19, 20178 yr Genetiskt fel vet jag inte om det är, men har man öppnat dem en gång måste man justera låsflärpen lite. T
Publicerat December 19, 20178 yr Författare Jodå, läpparna på mitten pekade lite inåt faktiskt så efter en liten justering så behöver man nu klämma åt magsinbrunnen lite för att den skall släppa från botten. Tack för råden!