Publicerat December 22, 20178 yr Kikar lite på Brownings hemsida (EU) och ser att modell hunter UK verkar finnas på bild med vad som liknar ett prince of wales grepp, men den verkar också finnas i någon mer modernt semi-pistolgrepp. Någon som vet om den görs med olika grepp, när jag kikar i prislistan, verkar det inte finnas någon markering för olika grepp (nu kanske jag var slarvig när jag kikade). Går det välja? Kolla bilderna http://www.browning.eu/products/shotguns/over_and_under/b725_hunter/A-725HUNTUKPRII12.html
Publicerat December 22, 20178 yr Det är ju enligt hemsidan ett rundat pistolgrep på UK varianten och ett vanligt på övriga hunter modeller...
Publicerat December 22, 20178 yr Författare 11 minutes ago Svenstorparn sa: Det är ju enligt hemsidan ett rundat pistolgrep på UK varianten och ett vanligt på övriga hunter modeller... Möjligtvis har jag fel på namnen på kolvgreppen, men om du kikar på bilden på UK-modellen så tycker jag att det ser ut som två olika grepp, ett rundat och ett vanligt som du säger. Därav min undran. Det runda greppet ser lite trevligare ut, tycker jag.
Publicerat December 22, 20178 yr 1 hour ago xwing1976 sa: Möjligtvis har jag fel på namnen på kolvgreppen, men om du kikar på bilden på UK-modellen så tycker jag att det ser ut som två olika grepp, ett rundat och ett vanligt som du säger. Därav min undran. Det runda greppet ser lite trevligare ut, tycker jag. Der var inte så jag menade Men det är korrekt, det är två olika grepp på bilderna men det är nog ett bildfel skulle jag tro. Det har varit så innan på deras sida där det stått 20ga på pipan på en bild trots att det skulle varit en 12ga
Publicerat December 22, 20178 yr Författare Ingen fara, jag tog inte illa vid. Det är klart att så enkelt kan det vara. Det är inte säkert att de som arbetar med websidan har något större vapen eller jaktintresse och vips så är det ett litet fel.
Publicerat Januari 11, 20188 yr Den finns med bägge. Har en med det vanligare greppet(nederst i bild). /Baner
Publicerat Januari 11, 20188 yr 33 minutes ago Baner sa: Den finns med bägge. Ja, och med några olika höjder.... Det är ju bara en fräsmall, av många. Vilken det blir beror mest på inköparen hos den lokala agenten och hur denna väljer att implementera bössan i utbudet. T
Publicerat Januari 11, 20188 yr Författare 9 hours ago pmt sa: Ja, och med några olika höjder.... Det är ju bara en fräsmall, av många. Vilken det blir beror mest på inköparen hos den lokala agenten och hur denna väljer att implementera bössan i utbudet. T På hemsidan anger de bara ett kolvmått.
Publicerat Januari 11, 20188 yr 1 hour ago xwing1976 sa: På hemsidan anger de bara ett kolvmått. Det är rätt ointressant vad de skriver på hemsidan eftersom det inte säger vad de svenske generalagenten tar hem..... Därtill är det Browning vilket innebär att du måste börja med att titta på rätt sida - den som har region till "int" eller "eu". Man har två olika marknads objekt...... De har - normalt - tre kolvhöjder, vänster & höger cast och tre grepp. Normalt sett är det de låga i USA och Tyskland, de höga i Storbritannien och mellan i resten av världen. Samma med greppen - de rundade säljs vanligen mest i Storbritannien. T
Publicerat Januari 13, 20188 yr Författare På 2018-01-11 at 19:21 pmt sa: Det är rätt ointressant vad de skriver på hemsidan eftersom det inte säger vad de svenske generalagenten tar hem..... Därtill är det Browning vilket innebär att du måste börja med att titta på rätt sida - den som har region till "int" eller "eu". Man har två olika marknads objekt...... De har - normalt - tre kolvhöjder, vänster & höger cast och tre grepp. Normalt sett är det de låga i USA och Tyskland, de höga i Storbritannien och mellan i resten av världen. Samma med greppen - de rundade säljs vanligen mest i Storbritannien. T Jag har kikat på region "eu", men hittar bara ett mått. I Sverige kan man mer eller mindre utgå från att det är mellan som tas hem? Generellt är det många kolvar som jag tycker är för låga, eller så har jag för smala kinder!
Publicerat Januari 13, 20188 yr 59 minutes ago xwing1976 sa: Generellt är det många kolvar som jag tycker är för låga, eller så har jag för smala kinder! Jo, de är allt son oftast lite för låga. T