Publicerat December 30, 20178 yr Vapenvården var lite eftersatt på min nyinköpta drilling så jag städade den ordentligt igår kväll. Men när jag var färdig och lade ihop den så märkte jag att den har antydan till glapp, det märktes inte innan men nu kändes det ganska tydligt. Jag tänkte lämna in den på översyn efter säsongen, men frågan är om man kan jaga med den så länge? Det blir troligtvis högst ett fåtal skott. Vem i Skåne kan fixa en sån bössa? Och är det nån som har en uppfattning om vad det skulle kosta?
Publicerat December 30, 20178 yr Jaga bara vidare med den om den är "lite glapp". I ditt fall kanske det räcker att vända ledbulten ett halvt varv.....
Publicerat December 30, 20178 yr Antingen gör du som Dansken föreskriver eller så lämnar du den till Ola Nyhuus i Klippan omgående efter säsongens slut.
Publicerat December 31, 20178 yr Författare Jag tänkte lämna in den på översyn oavsett, köpt från ett dödsbo och jag misstänker att den inte har varit jättebra skött så det hade varit bra att få den genomgången. Är där då ett glapp så får det fixas till också. Får kolla med Nyhuus, men om jag har förstått det rätt så är han duktig som fasen.