Publicerat Januari 4, 20188 yr Får jag presentera senaste tillskottet i vapengarderoben... The Freak! Husqvarna 1900, .30-06 med en rejält kortad kolv för att komma tillräckligt nära kikarsiktet. Blir inte ledsen om någon hellre kallar skapelsen missfoster, ful och tung men förhoppningsvis nyttig för det tänkta bruket.
Publicerat Januari 4, 20188 yr Detta är en populär post. Inga problem om det hade varit flaggsäkring där inte
Publicerat Januari 4, 20188 yr Verkligen en nätt liten kikare det där. Du får sätta en travers i taket på kojan för att avlasta armarna.
Publicerat Januari 5, 20188 yr Jag håller på och "lagar sönder" en liknande till kund. Den ska endast användas till grisdecimering i hans grödor. Håller just nu på och "fipplar" med en jättehög kolvkamshöjare och göra lika kort kolv som din för att komma tillräckligt långt fram (ATN'n har väldigt kort ögonavstånd) och för att ha bild direkt i siktet. Den kommer även att förses med ljuddämpare. Och flaggsäkring och tryckpunktsstycke
Publicerat Januari 5, 20188 yr Författare Detta är en populär post. 13 minutes ago Dansken sa: Jag håller på och "lagar sönder" en liknande till kund. Den ska endast användas till grisdecimering i hans grödor. Håller just nu på och "fipplar" med en jättehög kolvkamshöjare och göra lika kort kolv som din för att komma tillräckligt långt fram (ATN'n har väldigt kort ögonavstånd) och för att ha bild direkt i siktet. Den kommer även att förses med ljuddämpare. Och flaggsäkring och tryckpunktsstycke Inget man bär omkring på i tid och otid men just skydd av växande grödor och även bortstädning av icke önskvärda djur i hjorthägnen under dygnets mörka timmar räcker bra!
Publicerat Januari 5, 20188 yr Ser fint ut. Hoppas du blir nöjd. Lite nyfiken på vad du tycker om siktet å din kombo efter en tids användande. /P
Publicerat Januari 5, 20188 yr Nyfiken Fråga: Varför inte sätta siktet på vänsterögat och lite bakåt för att slippa så högt montage och kapa kolven ?
Publicerat Januari 5, 20188 yr Författare 23 minutes ago Järven sa: Nyfiken Fråga: Varför inte sätta siktet på vänsterögat och lite bakåt för att slippa så högt montage och kapa kolven ? Kunde ju ha gjort ett riktigt specialfäste och låtit "en läpp" gå längre bak och därmed sluppit kapa kolven eller kanske ett ännu värre specialmontage och flyttat kikaren till vänsterögat både längre ner och längre bak men båda dessa alternativ hade sannolikt inneburit ännu högre vikt och det räcker så bra som det är. Räknar inte med att skjuta några snabba skott så den löjligt korta kolven och det löjligt höga montaget blir sannolikt inget problem. Appropå vikten... Måste ju ha en plats för en ganska tung 13000 mAh powerbank också, 4 st AA-batterier känns lite fattigt och vill INTE få batteritorsk när skottchansen kommer!
Publicerat Januari 5, 20188 yr 5 hours ago Dansken sa: Jag håller på och "lagar sönder" en liknande till kund. Den ska endast användas till grisdecimering i hans grödor. Håller just nu på och "fipplar" med en jättehög kolvkamshöjare och göra lika kort kolv som din för att komma tillräckligt långt fram (ATN'n har väldigt kort ögonavstånd) och för att ha bild direkt i siktet. Den kommer även att förses med ljuddämpare. Och flaggsäkring och tryckpunktsstycke För en gammal luftgevärsskytt som mig anser jag att tryckpunktstrycken är underskattat faktiskt.
Publicerat Januari 15, 20188 yr Författare Detta är en populär post. På 2018-01-05 at 21:05 PAS sa: Ser fint ut. Hoppas du blir nöjd. Lite nyfiken på vad du tycker om siktet å din kombo efter en tids användande. /P Inne på batteripackfäste version 2.0, blev jävligt irriterad på sladden från kolven fram till kikaren, i vägen för hyggligt snabb repetition, nu hänger powerbanken under framstocken precis efter underbeslaget. Rappakaljan om "One shot zeroing" gäller bara i teorin, krävdes en hel del skott för att komma i mål. Postade några timmar i afton, tyvärr inga grisar så efter 5 timmar tog leklusten över... Fantastisk nattsikt i kolmörkret trots att IR-lampan bara var på lägsta nivån, räckte väl för de 50 meter jag har fram till åteln. Tyvärr vääääldigt många rattar och spakar som tillsammans ger typ en miljooooon olika inställningsmöjligheter så det lär ta sin lilla tid innan man lär sig att behärska ens de mest basala inställningarna. Men, summa sumarum... So far, so good!
Publicerat Januari 16, 20188 yr Spännande! Är det inte bökigt att finna målet om du bortser från åteln?
Publicerat Januari 16, 20188 yr Hur gäller tillståndet på en sådan pjäs? Åteln, marken eller hela kungariket?
Publicerat Januari 22, 20188 yr Författare På 2018-01-16 at 08:42 Hipshot sa: Spännande! Är det inte bökigt att finna målet om du bortser från åteln? I kolmörker behövs en mörkerseende handkikare också.
Publicerat Januari 22, 20188 yr Författare På 2018-01-16 at 10:57 strävhår sa: Hur gäller tillståndet på en sådan pjäs? Åteln, marken eller hela kungariket? Avgränsat för platser där man sökt och fått tillstånd...
Publicerat Januari 22, 20188 yr 2 hours ago qvarnhill sa: Avgränsat för platser där man sökt och fått tillstånd... Såpass.