Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lite om hur man tillverkar en Holland & Holland

Featured Replies

Publicerat

Imponerande hantverkarskicklighet. :smile:

Publicerat

Vilket hantverk! Beundrar verkligen folk som har det i händerna på denna nivå! :)

Publicerat
5 hours ago Sako_Finnbear sa:

Vilket hantverk! Beundrar verkligen folk som har det i händerna på denna nivå! :)

...och tålamodet som det innebär för att allt ska bli perfekt.:thumbsup:

Publicerat

Här finns mer porr i ämnet. Rekommenderas inte att slå på denna en lördagkväll med frugan. Har gjort det å hon blev inte glad :-D

/M

Publicerat
  • Författare

Det som imponerar mest tycker jag ändå är gravyren.

Det andra är naturligtvis högsta klass det med, men gravyren känns på något sätt omöjlig för en dödlig att ens fundera på att det skulle kunna gå att lära sig.

Publicerat
2 hours ago charlie sa:

Här finns mer porr i ämnet. Rekommenderas inte att slå på denna en lördagkväll med frugan. Har gjort det å hon blev inte glad :-D

/M

Du kanske inte skulle presenterat det för henne som att ”nu skall du få se på porr”...

Publicerat
På 2018-01-06 at 05:12 lsjonsson sa:

...och tålamodet som det innebär för att allt ska bli perfekt.:thumbsup:

Ja absolut!:wub:

Publicerat
På 2018-01-06 at 12:08 charlie sa:

/M

Men!? Varför blev hon inte det??? :P

Publicerat
16 minutes ago Sako_Finnbear sa:

Men!? Varför blev hon inte det??? :P

Jag såg en hel del hur dom jobbar när jag jobbade på Husqvarna. Vilket arb. dom lade ner på Husqvarna Ehrenpreuss. Det var många tim arbete på varje bössa.:thumbsup::wub: Riktigt hantverk.

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Jag såg en hel del hur dom jobbar när jag jobbade på Husqvarna. Vilket arb. dom lade ner på Husqvarna Ehrenpreuss. Det var många tim arbete på varje bössa.:thumbsup::wub: Riktigt hantverk.

Ja, det ser man tyvärr lite av på dagens CNC bearbetade vapen.

Publicerat
2 hours ago Sako_Finnbear sa:

Visst är det så. Bara lite puts med sandpapper så att kanterna blir lite rundare o mjukare där dom kan vara det.:rolleyes:;):lol:

Publicerat

Ja jävlar... :D

Publicerat
15 hours ago Sako_Finnbear sa:

Jo, ingen vill ju betala för handens arbete längre......

T

Publicerat
1 hour ago pmt sa:

Jo, ingen vill ju betala för handens arbete längre......

T

Nej så är den bistra sanningen! Handarbete i dag är för dyrt för de flestas plånbok, så även min.

Men om man ska se krasst på det GÅR det att hålla mycket snäva toleranser med CNC maskiner OM det görs rätt!

Publicerat

Det finns fortfarande många underbara vapen som är tillverkade för hand till ett överkomligt pris, förvisso så är de tillverkade för 100 år sedan men de är inte sämre för det.

Publicerat
46 minutes ago Sako_Finnbear sa:

Men om man ska se krasst på det GÅR det att hålla mycket snäva toleranser med CNC maskiner OM det görs rätt!

Jadå, men det kostar det med. Titta gärna på en Fabbri......

T

Publicerat
1 hour ago pmt sa:

Jadå, men det kostar det med. Titta gärna på en Fabbri......

T

Ja CNC bearbetning är hyfsat dyrt om det är väl utfört (+/- 0,01mm är inga problem).

Publicerat
1 hour ago Sako_Finnbear sa:

Ja CNC bearbetning är hyfsat dyrt om det är väl utfört (+/- 0,01mm är inga problem).

Envisas du sedan att jobba i titan så blir inte enklare......

T

Publicerat
3 hours ago Sako_Finnbear sa:

En liten anekdot. Jag jobbade ett kort tag på Saab space med satellitantenner och ritade och beställde en vågledare i invar med +/-0,003 toleranser. Totalt ca 50mm lång pryl. Bara en av leverantörerna tog på sig jobbet :ph34r:

Behöver nog knappast säga att det var dyrt :P

Publicerat
2 hours ago TekDr sa:

En liten anekdot. Jag jobbade ett kort tag på Saab space med satellitantenner och ritade och beställde en vågledare i invar med +/-0,003 toleranser. Totalt ca 50mm lång pryl. Bara en av leverantörerna tog på sig jobbet :ph34r:

Behöver nog knappast säga att det var dyrt :P

Sådana toleranser jobbar vi med på jobbet! Går det att trådgnista det så gör vi det, annars blir det i CNC fräs. Så smått som bara 50 mm är rena lyxen!;)