Publicerat Januari 9, 20188 yr Detta är en populär post. En av roligaste knivarna jag gjort och efter ganska många timmars arbete med sandpapper och avslutning med 12000 MicroMesh är kniven klar. Bladet är smitt av mästersmeden Magnus Jönsson och är gjort av järnmeteorit från Muonioalusta i Norra Sverige. Tros att denna meteorit slog ner på jorden för ca 200 000 år sedan och att järnet i sig kommer från rymden och är ca 4,7 miljarder år gammalt. Front- och bakre biten är stabiliserad mammutbete Mitt-biten är ett fossilt ben från noshörning och arten är ullhårig noshörning, en nu mera utdöd art.
Publicerat Januari 9, 20188 yr Detta är en populär post. Ibland önskar man ni knivmakare kunde använda lite mer exotiska material bara.
Publicerat Januari 9, 20188 yr Alltså.. Det där är något av det vackraste jag sett i knivväg! Om jag hade pengar, Dabba-dabba-dabba-dabba-dam.. Fan..
Publicerat Februari 1, 20188 yr Den skulle jag vilja ha men får va glad att jag har råd att titta på bilderna, mer än så är nog en ekonomisk omöjlighet. Snygg som få!