Publicerat Januari 9, 20188 yr Detta är en populär post. I söndags var det frostigt och soligt så jag tog en liten promenad med min Aya kaliber 20. Efter kort stund stötte jag ett tjugotal gräsänder väl inom hagelhåll. När jag gick vidare med knastrande steg stötte jag upp två rådjur. Båda stannade upp på ca 20 meters håll och tittade länge åt mitt håll. Gick några meter till och tittade återigen åt mitt håll och sedan gick dom i skydd i en dunge. En hare sprang upp i nästa ögonblick samt två fasaner. Jag var mest ute efter fasaner men nästa fasan flög upp på lite styvt håll liksom nästa. Inget skjutet på den promenaden. Idag tog jag en tur igen och gick med krasande steg på ett ungt rådjur i medvind. Rået försvann bakom enbuskar men dök märkligt nog upp bakom en enbuske närmre mig på max 15 meters håll Jag osäkrade och la an men rådjuret vände om och försvann bakom busken. Sekunder senare kommer den skuttande på ca 15 meters håll och jag fäller den. Nu hänger rådjuret flått och urtaget i källaren.