Publicerat Januari 9, 20188 yr Hej Har kollat på en hagelbock hos en vapenhandlare för 8000:- en Beretta S686 enligt stämpeln under bössan. Då är min fundering... 1.Vad är det för en Beretta.. Vad står S för? Det står ingen Special efter så det är inte det. Det är med fastborrning och Ejector. 2. Hur verkar priset?? Tack
Publicerat Januari 9, 20188 yr S står för superposed vilket är ett annat namn för bock. Alltså en standardbock, prismässigt så tappar den några kronor på att den inte har choker. Den borde vara från 90-talet och prismässigt borde den ligga på 6000kr +- 1500kr.
Publicerat Januari 10, 20188 yr 8 hours ago Tazswe sa: S står för superposed vilket är ett annat namn för bock. Fast på italienska - savrapposto, vilket betyder ungefär "staplad" eller "överliggande". Frågan är mer vad det sista S'et står för när man springer på en S686S. T
Publicerat Januari 10, 20188 yr 8000 för en standardberetta med fasta choker tycker jag är lite häftigt, men den kanske är i väldigt bra skick? Inte att det är något dåligt vapen, absolut inte. För samma slant kan man hitta en Browning 325 med invectorchoker om man har lite tur och tålamod, det är mer i min smak. Men smaken är som baken, bred och delad. Passar den dig är det bra.
Publicerat Januari 10, 20188 yr Tycker också att det är dyrt för en standardbössa utan choker.. Den kan dessutom vara äldre än -90 talet..
Publicerat Januari 10, 20188 yr 3 hours ago pmt sa: Fast på italienska - savrapposto, vilket betyder ungefär "staplad" eller "överliggande". Frågan är mer vad det sista S'et står för när man springer på en S686S. T Ha scritto sovrapposto con o!
Publicerat Januari 10, 20188 yr 2 minutes ago Tazswe sa: Ha scritto sovrapposto con o! Andrioddumheter....... T