Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Avlivat skadad ungbäver ....troligtvis havsörn .

Featured Replies

Publicerat

Tog en morgon sväng med hund o hagel pang.

Tänkte hunden en flat,skulle söka av å kanten medans jag tog kantzonen. Hann ett par hundra meter när han försvann ut i ån i full fart.

Blev ett jävla liv mitt i ån plaskar på rätt bra ....kom ner till kanten när han kommer med en arg liten bäver:ph34r:

Kommer in emot mig som blir lite nervös för bävern har ju vassa gaddar... 

Chilli(hunden) håller bävern i ett stadigt nacktag precis som när han hämtar en skadeskjuten kråka så dem ej kan hacka..

Tänkte Hur fan ska jag göra nu den sprattla som fan...

Tog ett stadigt tag i svansen och röt LOSS .

Skickade bävern rakt i en ek stam den somnade direkt ...

Då tänkte jag hur i helvete min nya pittbull fick fatt i den ....då såg jag stora rivsår på ryggen och det luktade punkterad våm hack i skallen ECT... havsörn troligtvis....

Publicerat

Ja eller så var den överkörd av en båt, men du skriver å, så det är kanske inte troligt. 

Varg gillar bäver, har ni sådan? 

Nåja nog med spekulationer, bra jobbat med att förkorta lidandet, stackarn måste haft ont. /C

Publicerat
  • Författare

Ekor och kanoter med elmotorer är det ända som åker där..... sedan  punkterad våm med klor typ ....kan vara lokatt men nästan hundra på örnen när vi just nu har ca 6-8 st nu .... såg tre nyss så....

Gött att få bort den hade ju dött plågsamt....nu trots hund kamp snabb död.

Publicerat
  • Författare

Ha ha ja en kan börja fundera ... han har ju fått fem apportkommando på bäver och lyssnat på husse så nu tänkte han fixa en själv ^_^

Publicerat
  • Författare

#Ken1 fått inköpstillståndet kom igår B)

Publicerat

Lodjur försöker sig ju på bäver emellanåt men det är ett lite för tufft vilt för dom, örn har jag aldrig hört talas om att dom försökt ta bäver men en ung bäver och en örn med lite storhetsvansinne så varför inte. Hur satt rivsåren på ryggen? Var det rivsår eller punktskador? 

Publicerat
  • Författare

Mest punkt därför misstänks örn .... förra året hade jag en trafikskadad råget med vilken örnen flyttade 150 m i omgångar flygsläpandes :ph34r: så styrka och mod finns denna bäver vägde max 10 kilo punkterat mellangärdet så klor typ örn stämmer bra in... lo hade jag här förra våren.......det finns typ bara någon av dom... men lokatten släpper ju inte när den väl fått grepp...?