Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

222:an till toppjakten

Featured Replies

Publicerat

Hej hej på er..

blev just medlem här, ser att de finns många kunniga här! :)

De är så att jag har skaffat mej ett nytt toppjaktsgevär nu såhär mitt i stridens hetta! En sako vixen varminter i just 222..

De jag vill och hoppas ni kan hjälpa mej med är, om nån av er har några tips på kulor och laddningar i kalibern i till toppjakten??

Normas jaktmatch funkar ju bra men jag önskar en lite tyngre kula och lite spetsigare så den når lite längre!! ?? nån som provat nått ??

Mvh

Publicerat

Tyngre kula för längre håll, ja då blir ju kulbanan lidande. 50 grain helmantel duger nog fint. Kör med typ norma som har lite rundare nos för bättre punch.

Publicerat
  • Författare

Jo jag har kört med den kulan under flera år nu, och visst den funkar fint inget ont om den!

Allt jag undrade över var om nån har testat nån matchkula i kalibern? med bättre ballistik än jaktmatchen? nån hålspets runt 3,6 gram eller nått?

Publicerat
Jo jag har kört med den kulan under flera år nu, och visst den funkar fint inget ont om den!

Allt jag undrade över var om nån har testat nån matchkula i kalibern? med bättre ballistik än jaktmatchen? nån hålspets runt 3,6 gram eller nått?

Problemet med just hålspets i .22 kalibrarna brukar vara att de är såpass mjuka att dom "exploderar" i fågeln...blir inte så mycket att hämta efter skottet :-...

Publicerat
  • Författare

mm, jag har gått i dom tankarna ja också.. har provat olika hålspetskulor till 6,5, och de funkade riktigt bra efter lite superlim i hålen:)

Tror du de kan funka även på 22 kulorna ?? eller är dom för mjuka ??