Publicerat Januari 22, 20188 yr Detta är en populär post. På att man kan komma in till skjutbanan och testa min nya prototyp av mynningsbroms, som kanske är lite mer inriktad till sportskyttar än jakt. Men är man som jag så föredrar man ändå ljuddämpare på jakt. Jag gjorde för något år sedan ett gäng bromsar av standard typ, cylindrisk med svag konamot pipan med ettspeciellt hålmönster som jag konstruerat. Efter en tid såg jag ganska mycket copypaste och ledsnade. Nu har jag tagit fram en som inte vem som helst kan göra hur som helst, den kräver helt enkelt väldigt mycket tillverkningsmässigt men är väldigt spännande tycker jag. Den väger lite mer och är lite större, men efter påbackningav att mina gamla kunde man inte ligga och skjuta med så tog jag med den feedback till min nya design. Den är omgjort en gång då den förra vart för effektiv och tryckte ner pipan, nu tror jag den kommer ligga helt still. Portar går i radie mot varandra, mest frammåt för att inte få gas bakåt, samt lutar 5' upp. Den förra upplevdes mycket trevlig bakom kolven då man inte kände ett endaste vinddrag. Tror denna blir ännu bättre! Kommer vara mycket enkel att justera på vapnet med rostfria insatser och små plast brickor i botten före stoppskruvar för att inte skada gängan på bussningen, absolut INGA skruvar på vapengängan! Vad tror ni? Foton är inte min starka sida, jag gör mitt bästa.. ?
Publicerat Januari 23, 20188 yr Kan du inte skära en slits som några andra gör och på så sätt klämma ihop gängan i bromsen runt pipgängan. Då behöver du inte ha någon plast eller risk att göra åverkan på pipgängan. Saknar du brickor så funkar det ändå att få den rakt. A
Publicerat Januari 24, 20188 yr Författare Jo, det var tanken från början, men jag tror detta blir bättre. Det återstår bara att testa, pipgänga blir helt opåverkad, man skruvar i bussningen. Har gjort ett test med det med lyckat resultat.
Publicerat Februari 3, 20188 yr Det där ser proffsigt ut hoppas det faller väl ut med provskjutningen