Publicerat Januari 26, 20188 yr Nu ska jag börja testa en huggare i 3mm ers AEB-L stål för att se om det är nåt att satsa på, vilket jag tror att det är. Vill man ha en huggare i rostfritt stål så tror jag att det är bra. Men det. Märks ju. Det blir nog bla Youtube clip hoppas jag. Hej svejs grus och gnejs ?
Publicerat Januari 27, 20188 yr 16 hours ago seved sa: Nu ska jag börja testa en huggare i 3mm ers AEB-L stål för att se om det är nåt att satsa på, vilket jag tror att det är. Vill man ha en huggare i rostfritt stål så tror jag att det är bra. Men det. Märks ju. Det blir nog bla Youtube clip hoppas jag. Hej svejs grus och gnejs ? En stadig pjäs, hörru! Fint med en "stjärtfena" på den. Laskrem lindat runt skaftet.. Funkar.
Publicerat Januari 27, 20188 yr Om du inte destruktionstestar kniven så köper jag den gärna efter din utprovning. C
Publicerat Januari 27, 20188 yr Författare 6 hours ago shamani sa: En stadig pjäs, hörru! Fint med en "stjärtfena" på den. Laskrem lindat runt skaftet.. Funkar. Ja vars rätt så ? . Ja jag gillar stjärtfenan o den gör att man kan slappna av mera för fenan stoppar upp rätt bra ? . Javisst fn. Jo laskremen funkar fint men jag skulle behöva blöta den o linda om den för den glappar lite.
Publicerat Januari 27, 20188 yr Författare 49 minutes ago Christian N sa: Om du inte destruktionstestar kniven så köper jag den gärna efter din utprovning. C Jasså. Ja det kan väl gå för sej. Jag tänkte ett tag förstöra den men vad är vittsen egentligen. Jag hoppas o tror att den kommer att hålla fint. Seved
Publicerat Februari 1, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Jag testade min AEB-L huggare i dag. Den är 3mm tjock. Jag började med att skära lite isolering med den. Med tanke på vad det är gjort av så höll eggen bra. Jag kunde med svårighet skära papper med den. Sen klöv jag ved med den den första kubben var rutten så det räknas väl knappt. Men sen klöv jag torr gran o lyckades träffa några rätt hårda grenar som jag fick banka på rätt skapligt för att komma igenom så det vart ett bra test. Efteråt kunde jag fortfarande skära telefon katalogs papper med den. Så det är jag nöjd med. Sen täljde jag lite med den i färskt plommon trä. Efter åt kunde jag fortfarande skära telefon katalogs papper med den och raka hår.
Publicerat Februari 6, 20188 yr Fin sak! Vad kostar ett dylikt exemplar om man känner sig behöva en till sommarens hajker, med ngn form av skida såklart? Vet att detta exemplar redan är tjingat men det kanske går fler tåg om plånboken håller.
Publicerat Februari 6, 20188 yr Författare 3 hours ago Björnstigen sa: Fin sak! Vad kostar ett dylikt exemplar om man känner sig behöva en till sommarens hajker, med ngn form av skida såklart? Vet att detta exemplar redan är tjingat men det kanske går fler tåg om plånboken håller. Japp denna är tingad. Ska bara göra ett film clip med den. Jo då . Nästa tåg avgår ifrån perrongen nästa gång jag ska skära Aeb-l ? med läderslida o Micarta eller G10 kostar den 2500 kr.
Publicerat Februari 6, 20188 yr Författare Jag har ett ämne i 1770 stål. Men du kanske vill ha rostfritt.
Publicerat Februari 7, 20188 yr 12 hours ago seved sa: Jag har ett ämne i 1770 stål. Men du kanske vill ha rostfritt. Hej, Har inga krav på rostfritt över huvud taget, inte ens ett önskemål faktiskt. Gillar den rustika looken som rostfritt inte kommer ge i längden, med lindat handtag och gärna i kombination med läderslida Vad 1770 stål betyder säger mig ingenting
Publicerat Februari 7, 20188 yr Författare 3 hours ago Björnstigen sa: Hej, Har inga krav på rostfritt över huvud taget, inte ens ett önskemål faktiskt. Gillar den rustika looken som rostfritt inte kommer ge i längden, med lindat handtag och gärna i kombination med läderslida Vad 1770 stål betyder säger mig ingenting Aha okej. Då kan jag göra en i 1770 åt dej om du vill. Ok jag kan linda skaftet. Vill du ha läderlindning eller paracord. 70 i 1770 betyder att det är 0.7 % kol i stålet. 17 vet jag inte vad det står för. Seved
Publicerat Februari 7, 20188 yr Läder tack! (dvs samma utseende som den på bilderna) 0.7% kol 0.17% järn Oavsett vad det innehåller är det säkert bra, litar på att du vet vad du jobbar med för material och att det funkar. http://www.zknives.com/knives/steels/steelgraph.php?nm=1770
Publicerat Februari 7, 20188 yr Författare 1 hour ago Björnstigen sa: Läder tack! (dvs samma utseende som den på bilderna) 0.7% kol 0.17% järn Oavsett vad det innehåller är det säkert bra, litar på att du vet vad du jobbar med för material och att det funkar. http://www.zknives.com/knives/steels/steelgraph.php?nm=1770 ? ja vem vet. Ok då kör vi på det ? . Japp det är ett jkligt fint o populärt fjäderstål bland knivmakare. Används även till bilfjädrar o sparkmedar. Jo jag har använt det i många år . Perfekt till huggare. Ok då skriver jag upp dej i boken.
Publicerat Februari 7, 20188 yr 4 hours ago seved sa: ? ja vem vet. Ok då kör vi på det ? . Japp det är ett jkligt fint o populärt fjäderstål bland knivmakare. Används även till bilfjädrar o sparkmedar. Jo jag har använt det i många år . Perfekt till huggare. Ok då skriver jag upp dej i boken. Perfekt, tack! Ser fram emot resultatet
Publicerat Februari 7, 20188 yr Författare 7 hours ago Björnstigen sa: Läder tack! (dvs samma utseende som den på bilderna) 0.7% kol 0.17% järn Oavsett vad det innehåller är det säkert bra, litar på att du vet vad du jobbar med för material och att det funkar. http://www.zknives.com/knives/steels/steelgraph.php?nm=1770 Ja det ska bli kul att göra den ? Seved