Publicerat Januari 31, 20188 yr Nån som ha praktiska erfarenheter av kombon i rubriken? Eller försiktigt laddat 9,3x62? Är nyfiken på att prova kulan men funderar lite på vilken vikt som är lämpligast till 9,3x57? Lär ytterst sällan bli skott på över 100m så man kanske ska köra 18,5g å samma laddning som jag ha till Hornady Interlock? Va tro ni?
Publicerat Januari 31, 20188 yr Detta är en populär post. Tror 9,3x57 är den kaliber där det är minst lönt att köpa dyra bondade kulor.
Publicerat April 3, 20188 yr Författare Dålig fart i denna tråd!? Äre inga x57 pangare i detta forum? Såg ju att Nf även ha en 214grs kula i 9,3. Den vore intressant att prova på älgarna. ?
Publicerat April 3, 20188 yr På 2018-01-31 at 09:14 HuggyBear sa: Nån som ha praktiska erfarenheter av kombon i rubriken? Eller försiktigt laddat 9,3x62? Är nyfiken på att prova kulan men funderar lite på vilken vikt som är lämpligast till 9,3x57? Lär ytterst sällan bli skott på över 100m så man kanske ska köra 18,5g å samma laddning som jag ha till Hornady Interlock? Va tro ni? Tror du kommer bli nöjd med 250gr kulan, blir inte hållen längre än 100m så kommer den säkert expandera som det är tänkt. Kan skicka dig 2-3st kulor om du är intresserad expansions skjuta dom, annars kan jag göra ett test av dom i lägre fart när snön farit.
Publicerat April 3, 20188 yr På 1/31/2018 at 09:26 sidelock sa: Tror 9,3x57 är den kaliber där det är minst lönt att köpa dyra bondade kulor. Jag måste hålla med. Vet om en gubbe som laddade 175 grain swift aframe i sin 7x57R med ganska försiktig laddning, tänkt att användas i hans Trump dural drilling med korta pipor. Kändes som ett slöseri med bondade kulor.
Publicerat April 4, 20188 yr Författare 8 hours ago M-98 sa: Jag måste hålla med. Vet om en gubbe som laddade 175 grain swift aframe i sin 7x57R med ganska försiktig laddning, tänkt att användas i hans Trump dural drilling med korta pipor. Kändes som ett slöseri med bondade kulor. Ja kanske de... Men det är likförbannat riktigt kul att av ren nyfikenhet prova nya kulor! ? Började min jägarbana med en 6,5x55 å Vulcankulor. Djuren dödde ju av den också så jag ha ju enklast kunna köra Vulcan till 308 å 9,3x57 också men det är inte lika kul ! ?