Publicerat Februari 5, 20188 yr long time no see! trodde jag hade gjrt ett val men har otrolig beslutsångest. hade skaffat ett leupold vx-2 1-4x20mm som jag blev väldigt positivt överraskad av när jag såg i det. har inte monterat det än och har nu möjlighet att byta upp mig till en vx-3i 1,5-5x20mm. har alltid hört och trott att det inte är så stor skillnad mellan vx-1 och vx-2 men däremot ett stort steg till vx-3... döm om min förvåning då jag inte hittar nån fördel med 3:an förutom att den är lite större, lite snyggare och korset syns i mörkret och lite större förstoring? är jag dum? tycker också att 1:ans förstoring är större än 3:ans 1,5:a (har för mig att jag läst att vx-2 har 1,5ggr förstoring fast den är märkt 1?) skärpan är imo lika bra, jag "hittar" rätt i 2:ans tub lättare, 2:ans duplex är lite smidigare men 3:ans heavy duplex syns fast det är mörkt. var är 3:ans fördelar? får inte forumbilder att funka men det är 2 nya sikten, prisskillnaden gör ju att 3:an borde vara bättre på allt men varför tycker jag inte det?