Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Finskspets till älgjakt

Featured Replies

Publicerat

Någon som vet nån parning i år där föräldrarna används till älgjakt 

Eller någon som har en bra hane på älg att para med tex jämte?

Hjäper en att hitta en finskspets med älg intresse. Sen lär de nog jagas mård grävling och fågel med.

Publicerat

Vi kommer att ta en till våren som det kommer jagas älg med är det tänkt, eller det kommer jagas allt den vill skälla om det blir någon hane i den parningen.  

Kan inte hjälpa dig med någon valp för jag har ingen koll på rasen mer än att vi ska ta en valp som det är tänkt att användas till samma jakt som dig.

Vars nånstans kommer hunden jaga? 

Publicerat
  • Författare

Den kommer jaga runt västerbotten

Publicerat

Jag vet om en omplaceringstik som skäller lite av varje, fågel riktigt skapligt.

Publicerat
  • Författare

Kan höra me han.

Funkar med andra hundar å folk?

Ålder?

Publicerat
1 hour ago castro sa:

Den kommer jaga runt västerbotten

Ett av avelsråden bor ju i Västerbotten, han borde ju ha bra koll på det. 

Publicerat
4 hours ago castro sa:

Kan höra me han.

Funkar med andra hundar å folk?

Ålder?

Jättefin med folk då ägaren har två barn i låg ålder men går inte jättebra ihop med andra hundar. Hon är 9 år men ägaren tyckte det var hårt att ta bort en fungerande hund.

Publicerat

Ska försöka övertala en valpköpare att ta en kull på tik från min uppfödning, fast med fokus på grisjakt.

Tiken jagar fågel riktigt bra, men jag tror inte hon är testad på annat vilt. Två kullsyskon jagar gris bra, tror även det är skjutit lite älg för dom...

Jag har ägt fader och farfar till tiken, och behöll även en kullbror att tag. Framför allt farfar gammraijo var rätt duktig. Som grishund i Sörmland så var han bland topp tre av alla hundar jag sett live....och det börjar bli några stycken!

vill minnas att det ramlade 12 älgar för honom med....

Hoppas kunna övertala om en parning med rovviltsskarp hane nästa vår....då mitt sug efter en rödtuss är riktigt stort!

Tiken är dock inte reggad, men renrasig. Brydde mig inte om att ragga då jag inte såg något avelsvärde på dom enligt fågelhundsklubbens syn...

Publicerat
  • Författare
3 hours ago Silver sa:

Jättefin med folk då ägaren har två barn i låg ålder men går inte jättebra ihop med andra hundar. Hon är 9 år men ägaren tyckte det var hårt att ta bort en fungerande hund.

Va nog i älsta laget tyvärr.

Publicerat
  • Författare
55 minutes ago Urban sa:

Ska försöka övertala en valpköpare att ta en kull på tik från min uppfödning, fast med fokus på grisjakt.

Tiken jagar fågel riktigt bra, men jag tror inte hon är testad på annat vilt. Två kullsyskon jagar gris bra, tror även det är skjutit lite älg för dom...

Jag har ägt fader och farfar till tiken, och behöll även en kullbror att tag. Framför allt farfar gammraijo var rätt duktig. Som grishund i Sörmland så var han bland topp tre av alla hundar jag sett live....och det börjar bli några stycken!

vill minnas att det ramlade 12 älgar för honom med....

Hoppas kunna övertala om en parning med rovviltsskarp hane nästa vår....då mitt sug efter en rödtuss är riktigt stort!

Tiken är dock inte reggad, men renrasig. Brydde mig inte om att ragga då jag inte såg något avelsvärde på dom enligt fågelhundsklubbens syn...

De lät riktigt intressant få hoppas de blir nått framöver 

Publicerat
1 hour ago castro sa:

Va nog i älsta laget tyvärr.

Förstår det, men värt ett försök för en duktig hund.