Publicerat Februari 15, 20188 yr Hej. Vad kan ni säga om denna? har läst mig till att japantillverkad så kan modellen vara välgjord och är den spansktillverkad så kan den vara sämre. hur vet jag om den är spansk/japansk? Vill veta så mycket som möjligt om den. En handlare begär 3500:- å 4500:- om sprikan i förstocken skall lagas. Tankar om det?
Publicerat Februari 15, 20188 yr Författare Kanske skall lufta lite fler tankar. har inget eget hagelvapen utan har lånat olika ifrån familjen. fick presentkort på 2500:- i en jaktbutik. tänkte att jag har ju bara 3kulvapen än så länge. Kommer att fylla upp den i framtiden men nu finns det inget utrymme ekonomiskt att köpa en massa dyra vapen. Men en hagelbössa hade varit kul å ha en egen iaf. kollade i butikens ”skrothylla” men där fanns inget vettigt alls i hagelväg så denna var den billigaste hagelbössan dom hade. skall jag köpa denna eller skall jag sätta ut en köpes annons här efter en billig hagelbössa å köpa skott för hela presentkortet eller vad tycker ni? hur funkar borrningen som är i bössan? (Se bild) jakten jag bedriver med hagelbössa just nu är till 90procent till rådjur men kommer säkert jaga allt hagelvilt med den i framtiden. Tänkte att jag vill blrja skjuta lerduvor på hobbynivå också. Förstod att ena pipan var rätt öppen iaf. vore kul om PMT ville svara. Han verkar kunna hagelbössor:)