Publicerat December 29, 200619 yr Efter sju sorger och åtta bedrövelser tog stövaren ett förstapris på hare idag. Det känns så jäkla bra ! Barfrost, dimma, vägtappter och annat sattyg hindrade inte jycken idag. Fick upp en hare 5 minuter efter släpp som hon sedan drev i 15 min och därefter dödtappt, ridå ! Nytt släpp och nytt snabbt upptag. Höll sedan igång denna hare i 3 timmar och 20 minuter innan jag blåste av henne på drevlöpan. Tusan vad nervös jag var när hunden fick en tappt på en trafikerad asfaltväg och domaren förklarade att nu saknas det 12 minuter till full tid. Hon klarade dock detta galant. Faaan va gött !!! Gott nytt år alla !/Håkan Joakim
Publicerat December 30, 200619 yr Författare Tack alla ! Funderar på att anmäla hunden till Elitprov i januari (krävs ett RR-intyg först, något som inte kommer att vara ett problem).
Publicerat Januari 24, 200719 yr Författare Första elitprovet gick bra. Elitetta och SVENSK JAKTCHAMPION !! Jag är så nöjd och glad !!!!! /Håkan Joakim
Publicerat Januari 24, 200719 yr Första elitprovet gick bra. Elitetta och SVENSK JAKTCHAMPION !! Jag är så nöjd och glad !!!!!/Håkan Joakim Det förtår man Grattis! ;D