Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv ammunition .308

Featured Replies

Publicerat

Ja, jag hittar inte vilken ammunition som är bäst till räv och som är fabriksladdad. Hittar inte heller någon fabriksladdad varmint ammunition längre. Vad tycker Ni?

Publicerat

Om du vill spränga dom så måste du byta upp dig till en 6.5:a, och panga med A-max.

Publicerat
  • Författare
13 minutes ago Dansken sa:

Finns det NÅGON ammunition i kaliber .308 som en räv INTE dör av om man träffar ?

Ja, nu var ju frågan inte den. Utan vilken kula i 308 och som är fabriksladdad är den Ni tycker är bäst. Sen kom nästa fråga om det fanns någon fabriksladdad varmint ammunition.  2 frågor alltså. Jag kanske inte var tydlig nog. :-)

Publicerat

Staffans har fabriksladdade SST (laddade av Fiocchi) som funkar finfint till räven (använder den nu under rävsäsongen)

STAFFANS

merkel har också gett ett fint tips och även Norma BST torde göra jobbet fint. Finns säkert ännu effektivare också, men de är de enda jag kommer på nu på rak arm. 

/Victor - som snart är villig att bli religiös om det skulle hjälpa för att få skare på snön....

Publicerat

Sköt några rävar och rådjur med Millforce varmint. Men att få tag i den är stört omöjligt om den ens finns kvar?

(Sierra varmint)

S

Publicerat
2 hours ago Carl Corro sa:

Ja, jag hittar inte vilken ammunition som är bäst till räv och som är fabriksladdad. Hittar inte heller någon fabriksladdad varmint ammunition längre. Vad tycker Ni?

Inte för att jag vet, men Hornady V-max har sina förespråkare, och utifrån klippet förefaller den kulan vara effektiv för uppgiften...