Publicerat Februari 18, 20188 yr Ja, jag hittar inte vilken ammunition som är bäst till räv och som är fabriksladdad. Hittar inte heller någon fabriksladdad varmint ammunition längre. Vad tycker Ni?
Publicerat Februari 18, 20188 yr https://vildsvin.se/ammunition/gevar/308-w/nosler-varmageddon-flera-kalibrar/
Publicerat Februari 18, 20188 yr Detta är en populär post. Finns det NÅGON ammunition i kaliber .308 som en räv INTE dör av om man träffar ?
Publicerat Februari 18, 20188 yr Om du vill spränga dom så måste du byta upp dig till en 6.5:a, och panga med A-max.
Publicerat Februari 18, 20188 yr Författare 13 minutes ago Dansken sa: Finns det NÅGON ammunition i kaliber .308 som en räv INTE dör av om man träffar ? Ja, nu var ju frågan inte den. Utan vilken kula i 308 och som är fabriksladdad är den Ni tycker är bäst. Sen kom nästa fråga om det fanns någon fabriksladdad varmint ammunition. 2 frågor alltså. Jag kanske inte var tydlig nog. :-)
Publicerat Februari 18, 20188 yr Staffans har fabriksladdade SST (laddade av Fiocchi) som funkar finfint till räven (använder den nu under rävsäsongen) STAFFANS merkel har också gett ett fint tips och även Norma BST torde göra jobbet fint. Finns säkert ännu effektivare också, men de är de enda jag kommer på nu på rak arm. /Victor - som snart är villig att bli religiös om det skulle hjälpa för att få skare på snön....
Publicerat Februari 18, 20188 yr Sköt några rävar och rådjur med Millforce varmint. Men att få tag i den är stört omöjligt om den ens finns kvar? (Sierra varmint) S
Publicerat Februari 18, 20188 yr 2 hours ago Carl Corro sa: Ja, jag hittar inte vilken ammunition som är bäst till räv och som är fabriksladdad. Hittar inte heller någon fabriksladdad varmint ammunition längre. Vad tycker Ni? Inte för att jag vet, men Hornady V-max har sina förespråkare, och utifrån klippet förefaller den kulan vara effektiv för uppgiften...