Publicerat December 29, 200619 yr Hej jag är lite sugen på att köpa en halvauto och eftersom jag har en sauer redan så kan jag ju lika gärna ha två tycker jag. Min fråga är då om det är någon här som har en eller skjutigt med en och kan berätta lite +&- om den. Trycket sägs ju vara bra på 303 men är det någon som kan bekräfta? MVH Trident
Publicerat December 29, 200619 yr Ja jag har skjutit med en i 300WM i tyskland i sommras. Den är innovativ på flera sett och har tillfört halvautosegmentet något som man ej haft så mycket av tidigare - Extriör Jag har min Browning Bar till salu på säljes till förmån för nytt projekt står det, den är beställd i 9,3 tillsammans med en variopoint 1,5-6x42 så jag kan nyttja den på vaket också. Verkar trögt att sälja den här dock så jag byter nog in den eller provar det andra forumet. Är egentligen nöjd med min Browning men gillar inte säkringsplaceringen för mig som vänsterskytt. Ärt också utlovad 5 skottsmagasin till den även om jag aldrig sett ett. Så fort du provat är du fast.
Publicerat December 29, 200619 yr Jag har inte skjutit med någon men jag kännde på en vid tullgarnsmässan i sommras. Trycket på den var som på en sakostudsare,absolut rent och lagom hårt. Balansen är som ett bra hagelgevär=välbalanserad och lättpekad. När jag blundade och gjorde ett anlägg och tittade så låg korn och sikte perfekt för mig. De träffbildstester man sett i jakttidningarna ser mer än lovande ut! Jag har aldrig någonsin varit sugen på en halvautostudsare förut.........men nu är jag det ;D /Micke
Publicerat December 29, 200619 yr Är själv riktigt sugen pa en i kaliber 9,3x62, men är lite upprörd över att det inte gar att köpa en sauer nagonstans i närheten. Närmaste stället är uppsala 20 mil. SUCK >
Publicerat December 30, 200619 yr Jag kan kanske få mängdrabatt hos Löving, 9,3an kommer i Mars tllsammans med 8x57an men har redan 2 månaders lev. kö cirka. MVH
Publicerat December 30, 200619 yr Jag kan kanske få mängdrabatt hos Löving, 9,3an kommer i Mars tllsammans med 8x57an men har redan 2 månaders lev. kö cirka.MVH Löving vart ligger dom??? Hemsida???? Telefon nummer???.
Publicerat December 30, 200619 yr Sorry, Löving äger Svante Nilssons vapen i U:A, där har jag beställt min. Han har ingen hemsida och ingen E-mail tyvärr utan faxar sina order kors och tvärs i världen av ren princip. MVH
Publicerat December 30, 200619 yr Löving vart ligger dom???Hemsida???? Telefon nummer???. beställ där du kolja, så tar jag med 303 upp när jag kommer....
Publicerat Januari 2, 200719 yr Hej, Pratar och jagar då och då med en av skribenterna för vapentidningen och han var mäkta imponerad av 303:an, han är ganska konservativ ska nämnas och normalt väldigt negativ till halvautos även om det inte framgår i artiklarna av olika orsaker..... mvh Dard
Publicerat Januari 2, 200719 yr En annan intressant automat är ju mekels SR1. Vet inte om det gjorts några tester på den, men jag tycker att den är snygg ialla fall: http://www.merkel-waffen.de/core.php?dat=Y...2F0aW9uSUQ9MTkz
Publicerat Januari 2, 200719 yr Vet inte om det gjorts några tester på den, men jag tycker att den är snygg ialla fall: http://www.merkel-waffen.de/core.php?dat=Y...2F0aW9uSUQ9MTkz Senaste numret av vapentidningen! mvh Dard
Publicerat Januari 2, 200719 yr Just den artikeln får man nog ta med en nypa salt. Man får läsa mellan raderna. Ingen jakttidning i sverige kan såga någon bössa för då har de snart inga bössor att testa.... Den låter bättre i artikeln än vad jag höre innan jag såg den tryckta versionen. mvh Dard
Publicerat Januari 2, 200719 yr En 303:a i 8X57JS skulle vara perfekt som drevjaktsbössa. Dessutom är den ju vacker att se på. Jag har en Tikka M65 6,5X55 till rådjur och en Ruger No.1 338 Win.Mag. för storvilt men en halvautomat är ju snabbare än en enpetare på trånga pass medan Rugern skulle excellera på ett hygge. Kalibermässigt så skulle ju dessutom 8X57:an ligga fint mellan 6,5 och 338. Tyvärr finns varken platsen i garderoben eller de ekonomiska medlen för en Sauer idag. Det blev en Sauer-drilling i somras dock.. ;D