Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En trevlig filmsnutt från tyskland - signerat Krieghoff

Featured Replies

Publicerat

Kan bara rekommendera att titta på de andra filmerna signerade Krieghoff med samma kille, Afrika och norra Amerika.

Mycket välgjorda och vackra filmer.

Publicerat

Instämmer i hyllningskören. Tidigare jagade han med Mauser och även då med öppna riktmedel. Finns en del bra filmer signerade dem också...:thumbsup:

Publicerat

Snyggt filmat och fina vyer.

Men jag ogillar "filmer" där allt är så "nytt". Till och med skorna såg nya ut!

//Danielj

Publicerat

Snyggt. :smile:

Publicerat

Riktigt fin film, gillar folk som jagar "bare bones".

/Willy

Publicerat

Riktigt trevligt.

Må säga att även jag blir lite inspirerad av enkelheten, har sen tidigare närt idéen om att pürsha bockar med öppna/aimpoint bara för att va lite motpol mot alla som skjuter på 2-300m ute på fälten, halva nöjet/utmaningen är ju att va nära viltet ;) Får se till hösten om jag kör några vänder med CG:n och aimpoint nu när jag får närmre till jaktmarkerna...

Publicerat
  • Författare

En annan sak som jag slås av i filmer likt denna är att man "tager vad som bjuds" eller hur man ska uttrycka sig - man går ut på bockjakt men kommer hem med ett par ringduvor (Bless the BBF ;)). Man borde vara mer mån om jakten och tillfällena och kanske inte alltid stirra sig blind på Guldbockar, skovelhjortar och galtar över 150kg med betar långa som stickkniven man bär i ryggfickan. 

Mvh Joacim 

Publicerat

Man ångra alltid dem skott man inte avlossade;-)

Man fick inga idéer alls! Öppna i år? Har funderat på de tidigare?

S

Publicerat

Hatten av! 

Jag har funderar på att köra öppna rakt igenom på drevjakterna. Vem utmanar mig? :D

Publicerat
2 minutes ago tobe sa:

Hatten av! 

Jag har funderar på att köra öppna rakt igenom på drevjakterna. Vem utmanar mig? :D

Ja vafan på älgbanan borde man väl prova hur man klarar sig med de öppna åtminstone. :P

Publicerat

Ni är bara snåla som inte vill kosta på er bra kikare:rolleyes:.

Publicerat
6 minutes ago faxe sa:

Ni är bara snåla som inte vill kosta på er bra kikare:rolleyes:.

Mm... Exakt! :D Kolla mitt inlägg i "senaste inköp" tråden ;)

Skjuter me öppna gör jag för att jag kan, för att det är kul å de ger jakten å själva skottögonblicket en dimension till. Bli liksom liiite mer "live" på nå vis att inte titta igenom ett glas av någon sort... :) Lite lika resonerar jag kring handladdning. De ger mig också en större helhet i jakten att även ha laddat patronerna själv... :)

Publicerat
1 hour ago faxe sa:

Nu skrev jag i och för sig bra kikare, men ok då:wink:

Den är tillräckligt bra för en glad amatör som jag. Jag tro inte jag skjuter bättre om de stått Swarowski, Helia eller Zeiss på den... :rolleyes:

Publicerat
2 hours ago HuggyBear sa:

Den är tillräckligt bra för en glad amatör som jag. Jag tro inte jag skjuter bättre om de stått Swarowski, Helia eller Zeiss på den... :rolleyes:

Du har tydligen mycket att lära:D.

Publicerat
5 hours ago faxe sa:

Du har tydligen mycket att lära:D.

De vi förmodligen båda 2 ;)

Publicerat
40 minutes ago HuggyBear sa:

De vi förmodligen båda 2 ;)

Fan det är ju bar stålarsB).

Publicerat
3 hours ago Svenstorparn sa:

Vad det verkar så kommer det med största sannolikhet en ny lite trevlig film från mästarna i Ulm:wub:

Herre Gud - får gåshud av tornet 1:16 in i klippet! Sköt min första räv och första bock från ett väldigt likt fast något lägre beläget i en gigantisk gran hos farmor :wub:

Publicerat
2 minutes ago exabit sa:

Herre Gud - får gåshud av tornet 1:16 in i klippet! Sköt min första räv och första bock från ett väldigt likt fast något lägre beläget i en gigantisk gran hos farmor :wub:

Tänkte inte på det innan men det ser jävligt högt ut, kan vara kameravinkeln som gör det iofs:D