Publicerat Februari 19, 20188 yr Jag har köpt mig en drilling i kaliber 16. Den är enligt märkning borrad halv och full, vilket stämmer ganska bra med mina egna mätningar. Höger pipan stryper 0,45mm och vänster pipan 0,90mm. Jag har inte räknat hagel hagel ännu, men kan konstatera att den skjuter ganska tätt med med Rottweils 31 grams plastpatroner. För kaliber 12 brukar rekommenderas 1/4 och 1/2 som universal, men där har man ju lite fler gram att fördela. vad är optimalt för kaliber 16, skall man välja lite trängre än för kaliber 12? Vad har ni för tankar kring detta. Per
Publicerat Februari 19, 20188 yr Låter kanon tycker jag. Har 1/1-3/4 i min Merkel klipper allt med den.
Publicerat Februari 19, 20188 yr 2 minutes ago Hipshot sa: Mördande tråkigt men kvart trekvart.. Brunsås
Publicerat Februari 19, 20188 yr Hel o halv funkar fint, Rottweil hv skjuter alltid tätt, testa Rottweil pappe.
Publicerat Februari 19, 20188 yr Vill du öppna upp spridningen kan du köra med filtförladdade patroner, som bössan antagligen är gjord för från början.
Publicerat Februari 19, 20188 yr 1 hour ago Per.F sa: Jag har köpt mig en drilling i kaliber 16. Den är enligt märkning borrad halv och full, vilket stämmer ganska bra med mina egna mätningar. Höger pipan stryper 0,45mm och vänster pipan 0,90mm. Jag har inte räknat hagel hagel ännu, men kan konstatera att den skjuter ganska tätt med med Rottweils 31 grams plastpatroner. För kaliber 12 brukar rekommenderas 1/4 och 1/2 som universal, men där har man ju lite fler gram att fördela. vad är optimalt för kaliber 16, skall man välja lite trängre än för kaliber 12? Vad har ni för tankar kring detta. Per Jag skjuter väldigt mycke 16 och reglerar även mina choker och har tagit det i omgångar och började med 0,55 sen 0,50 sen 0,45 för att sen gå all in på 0,40 och den gillade jag så bra att jag tog den andra A5:an till 0,40 åxå och det räcker till knipor på 35m och funkar m stål på sportingbanan . Så i ditt fall skulle jag låta 0,45 pipan vara och öppna den andra till 0,50-0,55 /P