Hoppa till innehåll

Hur gör man vid utbyte av vapen vid full garderob?


Vetgirig

Recommended Posts

Sökt på forumet utan framgång och startar därför en ny tråd.

Jag har idag en full vapengarderob (6 vapen) och planerar att byta ut min ena klass 1 studsare. Måste jag sälja det ena för att sedan kunna ansöka om det nya vilket ger dubbel handlingstid? Är det möjligt att ansöka om en ny licens med motivering att avyttra ett annat så snart det är sålt?

PS. jag frågar här först för att inte störa handläggare i onödan. DS

Ha en bra dag!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du kan inte söka och hänvisa till att du kommer att avyttra. De kommer i så fall inte att handlägga din nya ansökan förrän du har plats i skåpet, dvs köparen av din bössa har fått sin ansökan beviljad. Enklast är alltså att lämna in till vapenhandlare, då blir den avregistrerad direkt. Annars måste du ha en köpare som ansöker samtidigt som du, och du kan då skriva i motiveringen att du har oförändrat behov, endast byter vapen , eller nåt.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago redtop sa:

Följdfrågan blir då, kan man söka ett inköpstillstånd med full garderob?

Nej. Eller söka kan du, men det ska inte beviljas..... 

T

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

@MarkusR Att lämna till vapenhandlare var en bra ide som jag inte visste dock är det en gammal 1640 så intresset är förmodligen obefintligt.

Annars får jag nog hitta en köpare snabbt som attan!

 

Tack för svar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago Vetgirig sa:

@MarkusR Att lämna till vapenhandlare var en bra ide som jag inte visste dock är det en gammal 1640 så intresset är förmodligen obefintligt.

Annars får jag nog hitta en köpare snabbt som attan!

 

Tack för svar

Det finns en del små handlare som förmedlar dödsbon och annat begagnat, inte alls omöjligt att du kan bli av med den. Det är dock sannolikt inte mycket pengar att hämta. 

Lycka till 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klart som fan att du kan lämna in ansökan men den blir inte behandlad förrän någon annan har tagit över ett annat av dina vapen.

Men nu så är det oftast ganska lång väntetid innan de handlägger din ansökan så du vinner tid på att lämna in direkt.

En liten notering på ansökan att du har sålt vapen X underlättar för handläggarna.

Sedan så räknar du inte med vapnet som du skall/har sålt i antal vapen i ansökan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...