Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

stålhagel i Husqvarna Tecni-Mech?

Featured Replies

Publicerat

Det har ju varit mycket snack om vilka bössor som tål stålhagel. I vissa fall verkar det t o m som att de som BORDE tåla stålhagel inte riktigt tycks göra det.

Vad tror ni gäller för min bössa? Ibland skjuter jag lerduvor och då är det förståss stålhagel. Nu blir det ju inga enorma mängder men det är ju trist om det skulle bli någon bula på pipan.

Kan man dra några slutsatser av märkningarna på min bössa?  Det där med "FINITO" låter lite farligt, jag hoppas att det inte är så illa som det låter.....

Det är inga choker och borrningen är ca 18,0 på undre pipan och 17,7 på övre.

/ Berra

post-0-1167485465_thumb.jpg

post-52-1167485465_thumb.jpg

Publicerat

Noll koll på stämplarna men du kan lugt skjuta ståltrap, det är för svaga laddningar för att utgöra ngt problem. Du bör dock vara försiktig med ståljaktplugg.. de är kraftigare.. eller tja finns rätt stämpel så ska det inte vara ngr problem. Övningspluggen är bara att ösa på dock..

Mvh!

Publicerat
eller tja finns rätt stämpel så ska det inte vara ngr problem.

det vete tusan, har för mig att jag läste om nån som hade en 2 år gammal bössa o säljarn garanterade att den var "stålhagelgodkänd" så han hade skjutit på med stålhagel och spången hade lossnat och det hade blivit en liten bula i främre delen av pipan...

hade då trångborrat och att det lär vart orsaken att det vart en bula... ska kika o se om jag hittar artikeln...

återkommer

mvh johan

Publicerat

Bra att lerduveskyttet bör fungera. Det är ju faktiskt rätt skoj!

Sjöfågel är nog inte min favorit men något enstaka skott skulle det kunna bli eftersom frugan tränar hund med sikte på fågelapport. Då blir det stålhagel och jag förmodar att det blir "riktiga" laddningar.

/ Berra