Publicerat Mars 6, 20188 yr Jag har överskott på z2m 15&18 i kal 12 och bior i kal 16 , det jag behöver är SG 16/18 ( kal 16) kursen på bior är bra jag ger 150 bior mot 100 sg 16/18 . /P
Publicerat Mars 7, 20188 yr Författare Förtydligande ! Bior är jävligt bra till den som har en trång 16, beter sig som filtladdat fast det tätar bättre mot krutgaser .... Dock luktar det inte som papp och fiber, rullstukar man dessutom så kan man få en toktrång 16 skjuta vettigt /p
Publicerat Mars 7, 20188 yr Är det Bior utan koppen för hagel byter jag gärna med dig Peter. Tror jag har SG 16/18 över. Ska kolla imorgon.
Publicerat Mars 7, 20188 yr Författare 56 minutes ago Jr_Moberg sa: Är det Bior utan koppen för hagel byter jag gärna med dig Peter. Tror jag har SG 16/18 över. Ska kolla imorgon. Japp ! Utan kopp , Och mät gärna totalhöjden på dina SG 16/18 vi kan höras imorron ? /P
Publicerat Mars 17, 20188 yr Författare Mina 300+ AZ 19 Bior har fått nytt hem hos Jr-Moberg och 300 B&P 21 fick följa med mig hem .. Så nu har jag bara typ 1000 SG Bior kvar om nån är intresserad . /P
Publicerat April 12, 20188 yr Om du kan sende til Norge er jeg svært interessert i å kjøpe Bior'ene. Skal brukes i en tysk 16/70 fra '54 (om du ikke har solgt dem).
Publicerat April 16, 20187 yr Författare På 2018-04-12 at 13:48 Doffen sa: Om du kan sende til Norge er jeg svært interessert i å kjøpe Bior'ene. Skal brukes i en tysk 16/70 fra '54 (om du ikke har solgt dem). Hej Doffen , Jag vill helst byta dom och gärna mot 800-X som jag inte får fram här. Så om du har nån landsman eller dylikt som ska mot Stockholm så är jag intresserad, och vet du av att det sker framöver så håller jag dom åt dig, jag har inte bråttom. / P
Publicerat Augusti 20, 20196 yr Författare Jag skulle behöva lite höga förladdningar i kal 12 24-26 mm gärna LB eller GT med lite styvare kollaps sektioner. Jag har gott om z2m 15-18 och i viss mån SuperG 17 , 14 finns åxå att byta med. /P
Publicerat Augusti 20, 20196 yr 8 hours ago culot sa: Jag skulle behöva lite höga förladdningar i kal 12 24-26 mm gärna LB eller GT med lite styvare kollaps sektioner. Jag har gott om z2m 15-18 och i viss mån SuperG 17 , 14 finns åxå att byta med. /P Jag har en del z2m 24 och SG 25 om detta skulle vara av intresse kan du skicka PM Mvh Jan-Erik
Publicerat Augusti 20, 20196 yr Författare 4 hours ago Jan-Erik1 sa: Jag har en del z2m 24 och SG 25 om detta skulle vara av intresse kan du skicka PM Mvh Jan-Erik Tror jag har z2m 24 men ska kolla, dom är aningen mjuka tror jag. bor du runt sthlm ? Jag har säkert frågat förr och glömt /P
Publicerat Augusti 21, 20196 yr Nej Jag bor i Brålanda, södra Dalsland. Ska det bli byte får vi lita på posten. När jag ändå skriver, vad har det för inverkan om förladdningen är hård eller mjuk?
Publicerat Augusti 21, 20196 yr Författare 4 hours ago Jan-Erik1 sa: Nej Jag bor i Brålanda, södra Dalsland. Ska det bli byte får vi lita på posten. När jag ändå skriver, vad har det för inverkan om förladdningen är hård eller mjuk? Jag har för mig att kombon stark tdh och mjuk förl kan få stukningen att öppna sig för tidigt , Maestro Gianni på PDC har beskrivit fenomenet i ett antal trådar.
Publicerat Augusti 21, 20196 yr 6 hours ago culot sa: Jag har för mig att kombon stark tdh och mjuk förl kan få stukningen att öppna sig för tidigt , Maestro Gianni på PDC har beskrivit fenomenet i ett antal trådar. Räknas SG också som mjuk eller är den mitt i mellan? Jag tycker att SG är betydligt styvare än z2m men inte lika styv som LB eller GT. Mvh Jan-Erik
Publicerat Augusti 22, 20196 yr Författare 14 hours ago Jan-Erik1 sa: Räknas SG också som mjuk eller är den mitt i mellan? Jag tycker att SG är betydligt styvare än z2m men inte lika styv som LB eller GT. Mvh Jan-Erik så har jag uppfattat det , / P