Publicerat Mars 8, 20188 yr Jaktia i Karlstad har precis fått in ett dödsbo med en del gammalt skräp,men också en BRNO ZG47 i bruksskick, 30-06. En av de allra mest välbyggda m98orna, från 50talet. Skena monterat på brno's klassiska double square bridge. Dessvärre inte versionen med uppfällbar jaktdiopter. (men det är ändå mest en kul grej för nostalgiker) För en ny jägare med begränsad budget är det en mycket funktionell bruksbössa som blir din för en spottstyver. Jag tog inga bilder, men googla så är det ingen bristvara.
Publicerat Mars 8, 20188 yr Jag tror inte ZG47 fanns med uppfällbar jaktdiopter- den kom på senare modeller. Såg du vad dom hade satt för pris på den ?
Publicerat Mars 8, 20188 yr Författare Just now Dansken sa: Jag tror inte ZG47 fanns med jaktdiopter- den kom på senare modeller. Såg du vad dom hade satt för pris på den ? Ok, så kanske det är. Nej de hade inte hunnit göra det.