Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Winchester AA Tracker

Featured Replies

Publicerat

Någon som har testat AA tracker ammunition?

För de som har teflonminne så är det ammon med förladdningen som har vingar för att man lättare skall se hur man ligger i förhållande till målet.

Skall ha lite skytten med icke jagande vänner och funderade på om de på ett pedagogiskt vis kunde visa hur de ligger i förhållande till duvan.

Som ett spekulerade snille så funderar jag på om inte luftmotståndet på förladdningen borde göra så att den ligger långt efter hagelsvärmen?

68CAF377-472B-4F46-B08A-D760D4A0B787.jpeg

Publicerat

Funkar väl hyfsat.. lättare att se om man står brevid och kollar än om man skjuter själv. Man tappar lätt lite fokus eller något i smällen samt att det går väldigt fort i början så det är inte förrän man kommer ut en bit som den syns. Jag vet inte om det finns någon mening med att köra dessa på rockies.. vad ska de göra med informationen? "Sikta" annorlunda? Har ett vagt minne av att de var rejält dyra med.

Kul prylar att testa, jag hade ngn idé om att använda dem för att skjuta in sig på styvare håll men insåg.. efter div övertalning.. det oetiska i det hela :huh:

Publicerat
  • Författare

Ser det väl mer som ett hjälpmedel om man skall försöka förklara hur mycket mer framförhållning som behövs då det oftast är det som brister.

Publicerat

Har testat dessa och min ödmjuka åsikt är att de är i högsta grad värdelösa. Dels är rekylen mer än trevligt kännbar och jag upplever att trackern ger lite felaktig "bild" då den gärna hamnar lite lågt och strax bakom svärmen centrum... 

Hade jag varit som du skulle jag satsa på en lätt patron, om de bommar å du är säker på att det är bakom, brukar det va mer effektivt att utmana dem att bomma framför... ;)

Bommar de fortfarande bakom släng in en utmaning om en bärs. Bom bakom=bärs till mig, bom framför=bärs till dig osv... 

/M

Publicerat
  • Författare

Att den ligger bakom/under bekräftar min teori att luftmotståndet inte gör att den visar det rätta träffläget.