Publicerat Mars 15, 20188 yr Rev urikan nu, ska veva kajor i morgon och har en känsla av att den var seg sist jag sköt med den. Rengjorde.. jävla rappel, så mycket junk som man måste pilla med och skitigt som fan. Därvidlag saknar jag Benellin, såå enkel.. Skit samma, i slutstycket sitter då slagstiftet. En lång fjäder omsluter slagstiftet och syftet är väl att dra slagstiftet åter efter utfört uppdrag. Denna fjäder är på min bössa bara smulor, så pass att typ hälften av den har trillat bort. Verkar ju funka ändå.. Ska man bry sig om att ersätta den? Ska säga även att bössan är så rapplig så jag är inte jättesugen på att lägga pengar på den, avser nog att plocka ut en ny sån här Unikum eller vafan de nu heter. Så är fjäderbrist ett problem? Och när jag ändå är igång.. Det här hålet i pipan som gaserna läcker ned i systemet igenom.. hur FAN kommer man åt att göra rent det?? Sitter ju massa mög ivägen som inte går att flytta på.. Någon som vet?
Publicerat Mars 15, 20188 yr Du sliter rejält på slagstiftet utan returfjädern, Funktionellt sett bör den funka tills stiftet är slut. Gasurtaget är som regel borrat genom gasblocket upp i pipan, dvs du måste tömma gasblocket så du får ett hål rakt upp i pipan. /T
Publicerat Mars 15, 20188 yr Författare Sitter ju ngn fjäderbelastad pryl under där som ser osedvanligt krånglig ut med dubbla muttrar eller vad man ska kalla det, vågar fan inte röra den nu.. Ang slagstiftet.. ok, nu har det nog inte funnits ngn fjäder där på väldigt länge så jag hoppas den håller ett tag till. Sen vetefan om jag inte byter pang snart, litar inte riktigt på den där. Undrar om pipan passar på en Unikum eller vad de heter?
Publicerat Mars 15, 20188 yr 21 minutes ago Hipshot sa: Sitter ju ngn fjäderbelastad pryl under där som ser osedvanligt krånglig ut med dubbla muttrar eller vad man ska kalla det, vågar fan inte röra den nu.. Ang slagstiftet.. ok, nu har det nog inte funnits ngn fjäder där på väldigt länge så jag hoppas den håller ett tag till. Sen vetefan om jag inte byter pang snart, litar inte riktigt på den där. Undrar om pipan passar på en Unikum eller vad de heter? Kan väl inte vara så toknoga att det är en orginalfjäder som stitter där bara den gör sitt jobb. Vad har den för diameter ?
Publicerat Mars 15, 20188 yr Ta en grov ståltråd och juksa runt lite. De höll liv i mina Urika. Och förebyggande service är för fegisar. S
Publicerat Mars 15, 20188 yr På äldre Berettor gick det bra att rensa hålen med en extra lång 3mm borr....kanske även på nyare.
Publicerat Mars 15, 20188 yr Författare Kommer inte åt med borr, massa prylar ivägen. Förmodligen kan man skruva väck dem men de ser fjäderbelastade ut så jag vågar inte pilla på skiten nu, ska ha bössan i morgon. Däremot grövre ståltråd innifrån pipan skulle funka!
Publicerat Mars 15, 20188 yr 25 minutes ago Hipshot sa: Kommer inte åt med borr, massa prylar ivägen. Förmodligen kan man skruva väck dem men de ser fjäderbelastade ut så jag vågar inte pilla på skiten nu, ska ha bössan i morgon. Däremot grövre ståltråd innifrån pipan skulle funka! "Prylarna" som är ivägen kallas "gasregleringsventil"...... Och ja, den måste tas isär och demonteras om du ska komma åt. /T
Publicerat Mars 15, 20188 yr Behöver inte plocka isär. In och bråka lite bara i från gasevakueringen.
Publicerat Mars 21, 20188 yr Det funkar fint med piprensare i gashålen. Är inga problem att ta isär fjädern med de dubbla muttrarna, enkelt och plättlätt. Om det kniper har jag instruktionsboken kvar om du vill låna, annars kanske jag kan guida på något annat sätt.
Publicerat Mars 22, 20188 yr På 3/15/2018 at 22:27 hs_merkel sa: Behöver inte plocka isär. In och bråka lite bara i från gasevakueringen. Fast då blir det inte speciellt rent..... T
Publicerat Mars 22, 20188 yr 12 hours ago Upptag71 sa: Det funkar fint med piprensare i gashålen. Är inga problem att ta isär fjädern med de dubbla muttrarna, enkelt och plättlätt. Jo, det är inte speciellt komplicerat..... T
Publicerat Mars 22, 20188 yr Författare 13 hours ago Upptag71 sa: Det funkar fint med piprensare i gashålen. Är inga problem att ta isär fjädern med de dubbla muttrarna, enkelt och plättlätt. Om det kniper har jag instruktionsboken kvar om du vill låna, annars kanske jag kan guida på något annat sätt. Slog mej precis att jag också har instruktionsboken kvar.. man kanske ska kolla där
Publicerat Mars 22, 20188 yr 42 minutes ago Hipshot sa: Slog mej precis att jag också har instruktionsboken kvar.. man kanske ska kolla där Det "kanske" du ska....... T
Publicerat Mars 23, 20188 yr Tror inte piprensare gör jobbet full ut. PÅ automaten jag hade så var avlagringarna stenhårda i hålet mellan pipa och regulatorn. Borr man gnussar med för hand gör jobbet.
Publicerat Mars 24, 20188 yr Piprensare har funkat för mig i mer än tio år, men det beror ju kanske på hur lång intervall man har mellan vapenvårdstillfällena. Ska väl tilläggas att jag jag använder lite solvent eller annat som får dra en stund .
Publicerat Mars 24, 20188 yr 4 hours ago Upptag71 sa: Piprensare har funkat för mig i mer än tio år, men det beror ju kanske på hur lång intervall man har mellan vapenvårdstillfällena. Ska väl tilläggas att jag jag använder lite solvent eller annat som får dra en stund . Skulle förr säga att det beror på vilket krut du skjuter mest med. T