Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

"förstyva" helstock

Featured Replies

Publicerat

Köpintresset verkar svalt för mausern jag har. Dock så ligger kolven perfekt för mig och rekylen är trots kalibern behagligare än min lätta m55 i .308,ska den behållas kommer den dock användas hårt och jag kan misstänka att helstocken som idag är fint friliggande kan komma slå sig av bärande i blöta granplanteringar?

Kan man bädda hela kanalen? fräsa ner något styvare i trät?

kollat på lite andra alternativ med. kapa främre delen och "afrikanisera" kolven med en ebenholdsknopp.

m981.jpg

20180320_120241.jpg

Publicerat

Laga inte prylar som inte är trasiga. ;)  En del kolvar vägrar helt enkelt slå sig så ta det lugnt med åtgärderna tills vidare.

Vad är det för kaliber?

Publicerat
49 minutes ago sidelock sa:

Laga inte prylar som inte är trasiga. ;)  En del kolvar vägrar helt enkelt slå sig så ta det lugnt med åtgärderna tills vidare.

Vad är det för kaliber?

+1 

Kalibern är 30-06 om inte teflonminnet sviker.

Publicerat
  • Författare
5 hours ago sidelock sa:

Vad är det för kaliber?

30-06 som joacim redan noterat, tydligen helt obrukbar i 52cm-pipa enligt expertisen:lol: 

Nä kanske onödigt att klabba på´n men trots att den ligger fritt pipan så behöver man inte trycka direkt hårt om man håller nästan längst fram på stocken(vad man nu ska göra med nävarna där) för att den ska ligga an i sidled.

Publicerat
1 hour ago alle sa:

30-06 som joacim redan noterat, tydligen helt obrukbar i 52cm-pipa enligt expertisen:lol: 

Nä kanske onödigt att klabba på´n men trots att den ligger fritt pipan så behöver man inte trycka direkt hårt om man håller nästan längst fram på stocken(vad man nu ska göra med nävarna där) för att den ska ligga an i sidled.

Till de du ska ha den till så räcker de om du får iväg skottet. Då är du 50% med i matchen.

S

Publicerat

Det man kan göra på studsare är att fräsa ur trä i pipkanalen och sätta en gängad stålstav i spänn i hålet med en metall-kil och sedan bädda in det i bäddmassa för att rikta upp en pipkanal där träet slagit sig och tar i pipan på ena sidan. Frågan är ju om det finns tillräckligt med material att fräsa ur. Helstockar brukar ju vara ganska slimmade längst fram där dom slår sig, och längden är ju så klart inte som en vanlig framstock.

jag håller nog med andra om att det bästa är att låta den vara och åtgärda det om den faktiskt skulle slå sig. Fin bössa du har!