Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpa kikarsikte via nätet

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Tänkte kolla om nån har erfarenhet av att köpa kikarsikte från tex Tyskland via nätet,

tips på butik eller allmänna synpunkter mottages tacksamt...

/M 

Publicerat

Hej!

Jag har köpt kikarsikte från Tyskland vid ett 10-tal tillfälle, och det är inte svårare en att handla på en nätsida här hemma. (Förutom att priset kan bli mer tilltalande ;)  )

Frakten brukar gå på €17 och betalningen är nästa alltid med EU-betalning. Dom stora firmorna skickar också mot postförskott!!!

Priserna variera väldigt mkt, så leta noga efter den billigaste handlare innan du väljer din dröm-glugg!!! Det är många, många tusen lappar att tjäna :o

Lycka Till!!!

Mvh

Johan

PS: Kolla på eGun www.egun.de här är det många småhandlarte med bra priser som vill sälja

Publicerat

Hej!

Tänkte bara meddela följande danska sida: www.jilas.dk , denna sida har jag själv köpt zeiss sikten ifrån och det funkar utmärkt!

MVH/ RG ;D

Publicerat
Hej!

Tänkte bara meddela följande danska sida: www.jilas.dk , denna sida har jag själv köpt zeiss sikten ifrån och det funkar utmärkt!

MVH/ RG ;D

Hur var priserna? Ligger dom inte på nåt lager alls?

Publicerat

Hej igen!

Priseet för mitt zeiss victory 3-12 56 var 13.576 kronor inkl fästen och valfritt melyst riktmedel och frakt. Enligt mig ett mkt bra pris. De vill dock ha pengarna i förskott, men detta är beprövat vid detta laget!! Firkam har 30-40% på ALLA kända värstingprylar!

Lycka till!

Publicerat

Hej,

Jag gav 11.900:- för min Varipoint 3-12x56 ny på Torsbo så jag har svårt att se anledning varför man ska beställa från Tyskland??

Visa gärna varför.

Dock har jag beställt ett par Zeiss Conquest från staterna för där finns det pengar att spara, ska tilläggas att jag har en kusin där som hjälper mig att packa om skriva ner värdet för att slippa tull+moms.

mvh

Dard

Publicerat

Torsbo är riktigt vassa på vissa batcher, står sig väl i Europeisk jmf.

Jag gav ca 12' styck för min belysta Z Classic 3-12x56 och 1-4 Z V-point för ett par år sedan i tyskland. Det matchar nästan Torsbo idag.

MVH

Publicerat

Ok, det verkar inte vara någon större skillnad på nya sikten alltså i samma märke.  Danska priserna var då ungefär som i sverige och på wwwfrankonia.de var det heller inte så stor skillnad på normal priser heller.  marknaden verkar fungera ungefär lika på de här varorna i alla fall.