Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
qvarnhill

Handladdningskurs, Storstockholm

Recommended Posts

qvarnhill

En kompis frågade mig om jag visste om någon handladdningskurs, det gör jag ju inte men lovade att luska lite i saken... Nu gör jag det! Alla tips mottages fvb tacksamt!

faxe
8 minutes ago qvarnhill sa:

En kompis frågade mig om jag visste om någon handladdningskurs, det gör jag ju inte men lovade att luska lite i saken... Nu gör jag det! Alla tips mottages fvb tacksamt!

Undrar om inte Walter Borg brukar ha kurser.

• Like 1

qvarnhill

Vi bor med landsbygdsmått nästan grannar men jag ska tipsa om möjligheten!

faxe
32 minutes ago Dansken sa:

Ett förslag vore några "lågjaktsäsongsnackaliteskitochutväxlaerfarenhets" träffar för forister där vi gemensamt kunde instruera nya laddare och utväxla erfarenheter. Alltid lär man sig något- eller får lite nya input. Kunde hållas länsvis och avslutas på en restaurang på kvällen exempelvis. Jag kan ha några stycken här i röran om någon vill bli med på det- ta det för vad det är....

Det går säkert att samla ett gäng nära Stockholm också för honom... 

Sibylla är ingen restaurang:woot:!!!!

faxe

Undrar om det inte är Fredrik K på grannkanalen som brukar hålla någon kurs varje år som brukar vara uppskattade? Undrar om inte Mdef gick en kurs i hans regi?

Dansken
14 minutes ago faxe sa:

Det finns läst folk och ordensbröder som har teorier om sånt: och att ketchup inte är en dressing eller att hämtpizza inte är Sveriges nationalrätt... jag är skakad och nästan rörd :P

• Haha 2

faxe
11 minutes ago Dansken sa:

Det finns läst folk och ordensbröder som har teorier om sånt: och att ketchup inte är en dressing eller att hämtpizza inte är Sveriges nationalrätt... jag är skakad och nästan rörd :P

Då var jag på lokal i kväll, Big Burger.

• Like 1

klompdomp
1 hour ago Dansken sa:

Ett förslag vore några "lågjaktsäsongsnackaliteskitochutväxlaerfarenhets" träffar för forister där vi gemensamt kunde instruera nya laddare och utväxla erfarenheter. Alltid lär man sig något- eller får lite nya input. Kunde hållas länsvis och avslutas på en restaurang på kvällen exempelvis. Jag kan ha några stycken här i röran om någon vill bli med på det- ta det för vad det är....

Det går säkert att samla ett gäng nära Stockholm också för honom... 

Riktigt bra idé! Jag som gröngöling skulle uppskatta en sådan träff mycket. Att ta steget att börja handladda själv utan att ha provat på det innan känns lite avskräckande...

Och till skillnad från andra forumiter tycker jag grillen i Katrineholm är ett utmärkt ställe att dinera på, som duger åt både greve och passhjon. ;)

• Haha 1

Flintbüchse

15 minutes ago klompdomp sa:

Riktigt bra idé! Jag som gröngöling skulle uppskatta en sådan träff mycket. Att ta steget att börja handladda själv utan att ha provat på det innan känns lite avskräckande...

Och till skillnad från andra forumiter tycker jag grillen i Katrineholm är ett utmärkt ställe att dinera på, som duger åt både greve och passhjon. ;)

Ladeboken #7 och youtube kommer man långt med.

Jag lever än! ;)

Kul med kurs oavsett.

Jag hade velat vara med på kurs där man måste ha grunden sedan innan och få djupdyka i att manipulera med friflykt för superprecision, subsonicladdningar mm.

fredde_fmj
På 2018-03-22 at 19:15 faxe sa:

Undrar om det inte är Fredrik K på grannkanalen som brukar hålla någon kurs varje år som brukar vara uppskattade? Undrar om inte Mdef gick en kurs i hans regi?

Japp men det där var 5 år sedan, jo jag vet för jag gick samtidigt. Kommer ihåg det för då väcktes mig "ha-begäran" att äga en bygelrepeter med 45-70, vilket landade 5 månader senare 2014. Qvarnhill gick samtidigt också om jag kommer ihåg rätt.

Fredrik_K körde kurser vid samma tid men jag har inte sett till hans erbjudande på länge. Vare sig här eller grannkanalen.

Ska det bli någon kurs så gäller det att slå till när Walter Borg erbjuder, eller Jägarförbundet erbjuder

https://krets.jagareforbundet.se/lidingo/events/handladdning-308w/  

https://sites.legaonline.se/boka/jagareforbundet/viewCourse.aspx?objID=256951

fredde_fmj
På 2018-03-22 at 19:13 faxe sa:

Sibylla är en svensk klassiker, minnen från torget i Torsby och barndomen dyker upp när EPA, raggare och mopeder samlades för att käka och cruisa :wub:

faxe
8 minutes ago fredde_fmj sa:

Japp men det där var 5 år sedan, jo jag vet för jag gick samtidigt. Kommer ihåg det för då väcktes mig "ha-begäran" att äga en bygelrepeter med 45-70, vilket landade 5 månader senare 2014. Qvarnhill gick samtidigt också om jag kommer ihåg rätt.

Fredrik_K körde kurser vid samma tid men jag har inte sett till hans erbjudande på länge. Vare sig här eller grannkanalen.

Ska det bli någon kurs så gäller det att slå till när Walter Borg erbjuder, eller Jägarförbundet erbjuder

https://krets.jagareforbundet.se/lidingo/events/handladdning-308w/  

https://sites.legaonline.se/boka/jagareforbundet/viewCourse.aspx?objID=256951

Hur gammal var den länken från Bogesund? Jag tror inte Olle är funktionär där längre.

fredde_fmj
2 minutes ago faxe sa:

Hur gammal var den länken från Bogesund? Jag tror inte Olle är funktionär där längre.

Från 2014 tror jag, ville enbart visa exempel att det gäller att hålla utkik efter organiserade utbildningar.

• Like 1

faxe
4 minutes ago fredde_fmj sa:

Från 2014 tror jag, ville enbart visa exempel att det gäller att hålla utkik efter organiserade utbildningar.

Stämmer nog det, för vi diskuterade om att hålla den kursen när jag var kvar där.

MagnusN

Jocke_s som brukade hänga här en del och Ingvar på grannkanalen kör/körde handladdning i Västerorts jvks regi i Spånga. Var skitbra och de hade med grejer så att flera kunde ladda samtidigt. Ingen strukturerad kurs utan de körde ett litet tema för dagen och var man helgrön så fick man en genomgång från grunden. Kostade inget om man är med i SJF.