Publicerat Mars 22, 20188 yr Hej. Har hittat ett riktmedel jag inte förstår mig på. Det är riktmedel 7A på bilden. Skjuter man in som med riktmedel 1 i spetsen på nedre vertikala stolpen eller i det imaginära korset?
Publicerat Mars 27, 20188 yr Jag hade siktat mitt i (som om det fanns ett hårkors) och kallat det ett drevjaktssikte....... Har haft ett SuB 8x56 med riktmedel 7, liknande 7B på din bild. Raggarö
Publicerat Mars 27, 20188 yr Din hjärna kommer vilja lägga det du siktar på mitt i bilden, alltså punkten där de fyra stolparna hade möts om de fortsatt.
Publicerat Mars 27, 20188 yr Författare 2 hours ago Raggarö sa: Jag hade siktat mitt i (som om det fanns ett hårkors) och kallat det ett drevjaktssikte....... Har haft ett SuB 8x56 med riktmedel 7, liknande 7B på din bild. Raggarö Tack. Jag lutar åt det också. Hur upplevde du din 8x56? Funkade den till vakjakt i sämre ljus?
Publicerat Mars 27, 20188 yr Den fungerade alldeles utmärkt, en belyst variant hade varit optimalt. Det finns ett antal sikten jag ångrar att jag gjort mig av med, detta sikte tillhör den kategorin. Raggarö