Hoppa till innehåll

Vorn Fox?


MagnusN

Recommended Posts

Någon som har och kan säga något bu eller bä??  Är vapenfackslösningen så smutt som den verkar? Jag håller på med "sörmlandsjakt" och är sällan långt bort från bilen men det vore nice att bära med en liten termos eller vattenflaska, liten förstahjälpen, och möjlighet att stuva en liten skal/vindjacka och en normal fleece. Räcker utrymmet till för det? Alternativet är att köpa den lite större Lynx istället. Eller dubbelrem, jag vet inte riktigt vad det blir än.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara testat i butik men har Vorn deer själv. Vapenfacket kändes likt storebror, däremot så håller givetvis inte bärssystemet (remmar, midjebälte) riktigt samma klass. Detta kan ju även vara en fördel då väskan blir lättare och luftigare. Men jag skulle inte vilja bära nå extra utanför väskan (tänk tjädertupp) nån längre bit.

(Ska sägas att jag tycker vapenfacket är väldigt smidigt men aldrig utnyttjat det för att komma extra snabbt till skott. Jag nyttjar min väska till topp- och ripjakt och där behövs nästan aldrig farten. Jag är mest nöjd över väskan eftersom bössan sitter "fast" utan att gunga när man bär och att den är skön i övrigt)

 

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Googlade lite och hittade en butik i stan som har Vorn så det får bli en tur dit för provkörning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Vorn var inget för min jakt eftersom man måste ta av ryggsäcken för att spänna fast bössan. Är säkert kanon till skogsfågel och med ställande hund.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...