Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vorn Fox?

Featured Replies

Publicerat

Någon som har och kan säga något bu eller bä??  Är vapenfackslösningen så smutt som den verkar? Jag håller på med "sörmlandsjakt" och är sällan långt bort från bilen men det vore nice att bära med en liten termos eller vattenflaska, liten förstahjälpen, och möjlighet att stuva en liten skal/vindjacka och en normal fleece. Räcker utrymmet till för det? Alternativet är att köpa den lite större Lynx istället. Eller dubbelrem, jag vet inte riktigt vad det blir än.

Publicerat

Bara testat i butik men har Vorn deer själv. Vapenfacket kändes likt storebror, däremot så håller givetvis inte bärssystemet (remmar, midjebälte) riktigt samma klass. Detta kan ju även vara en fördel då väskan blir lättare och luftigare. Men jag skulle inte vilja bära nå extra utanför väskan (tänk tjädertupp) nån längre bit.

(Ska sägas att jag tycker vapenfacket är väldigt smidigt men aldrig utnyttjat det för att komma extra snabbt till skott. Jag nyttjar min väska till topp- och ripjakt och där behövs nästan aldrig farten. Jag är mest nöjd över väskan eftersom bössan sitter "fast" utan att gunga när man bär och att den är skön i övrigt)

Publicerat
  • Författare

Googlade lite och hittade en butik i stan som har Vorn så det får bli en tur dit för provkörning.

• 3 months later...
Publicerat
  • Författare

Vorn var inget för min jakt eftersom man måste ta av ryggsäcken för att spänna fast bössan. Är säkert kanon till skogsfågel och med ställande hund.