Publicerat April 4, 20188 yr En gentleman i jaktlaget har gått vidare till de sälla jaktmarkerna Änkan behöver lite hjälp med rimlig värdering på bössor han lämnar efter sig. Det rör sig om en Sako Vixen 222 och en Remington 700 BDL DM (löstagbart magasin) i 30-06. Se bilder för skicket. Jag tänker mig 4500 för 30-06:an och 3500 för 222:an, men det finns andra som har bättre koll på detta - därav denna tråd. Obs! Optik säljes separat så det är endast värdet på rena bössor som är intressant. Tack på förhand. Remington 700 BDL DM 30-06: Sako Vixen 222:
Publicerat April 5, 20188 yr Vixen ser ut att vara i riktigt bra skick - borde gå att trycka upp en 500-ing till kan jag tycka? Mvh Joacim
Publicerat April 5, 20188 yr Författare 4 hours ago Joacim sa: Vixen ser ut att vara i riktigt bra skick - borde gå att trycka upp en 500-ing till kan jag tycka? Tack för det Vad tror du om Remingtonarn?
Publicerat April 5, 20188 yr Sålde min Vixen för 4500:- för några år sedan. Tror inte de gått ner så värst i pris. Jag hade slipat av kolven och oljebonat den förvisso, men kan inte tänka mig att det höjde värdet många kronor. Den var väldigt populär då och extremt lättsåld. Med vänlig hälsning John
Publicerat April 5, 20188 yr 13 minutes ago exabit sa: Tack för det Vad tror du om Remingtonarn? Lite svårare för att säg nått vettigt där men DM är ju klart trevligt på en Remmy - ser ut att vara av lite äldre årgång? Tror dock att du ligger hyffsat rätt i pris på den.
Publicerat April 5, 20188 yr Låt optiken sitta så kan du lägga på en lusentapp på Vixen och mer på 30-06:an..
Publicerat April 5, 20188 yr Jag tror att priset är för högt om dom ska snabbt bort... Tyvärr... Och jag tror som Hippen att optiken ska sitta på för att snabba på försäljning- men du som själv häckar på internetforum vet att alla vet vad "rätt pris" är- och du vet även vad man får för begagnat optik
Publicerat April 5, 20188 yr Beklagar din väns bortgång! Remmyn är pga märket och kalibern stendöd på marknaden. Tror den ligger rätt i pris om ca 1500kr. Tycker man säljer kikaren och skickar med bössan.
Publicerat April 5, 20188 yr En gammal rem 700 är ju bättre än dom nya i mina ögon och värderar dom högre. Dessvärre gillar jag inte alls kalibern men det finns ju många som tycker att 30-06 är det bästa som finns så helt omöjligt lär det ju inte vara att sälja. Finns det någon jaktbutik i närheten som åtar sig att sälja för kunds räkning mot provision kan ju det vara ett alternativ.