Publicerat April 12, 20188 yr Är det någon som har åsikter grundade på egna erfarenheter angående avståndsmätaren i länken? https://www.hylte-lantman.com/jakt/optik/avstandsmatare/outdoor-classic-avstandsmatare
Publicerat April 12, 20188 yr Har en liknande modell från Hylte: Genzo Pro. Det är inte exakt samma men i liknande prisklass. Om den kan jag säga att den mäter bra, det har jag kontrollerat på kända sträckor. Någa meter fel upp till ca 250m avstånd. Optiken har dock dålig ljugenomsläpplighet. Funkar bra för att mäta avstånd dagtid, men ersätter absolut inte en handkikare.
Publicerat April 12, 20188 yr Jag har en Max-on köpt på Hylte - skulle tippa på att det är föregångarna till era. Står Genzo på den med. Precis som Redtop redan sagt så mäter den bra upp till 250m - 270m har jag med fått den att mäta och sedan komtrollmätt med en Leica. Men ljusförhållandena måste vara goda,ingen regn och ingen dis och dimma, då funkar den inte. Det blir mörkt blixtsnabbt i den med - man har bättre mörkerseende med blotta ögat än i den. Jag har dock lärt mig att ta det för vad det är - mäter bara dagtid och ser till att mäta fram riktmärken från alla pass när vädret är gynnsamt och tar sedan med mig det vid den praktiska jakten istället (om vädret eller mörkret inte tillåter att jag mäter med mätaren just där och då). Mvh Joacim
Publicerat April 12, 20188 yr Jag har en, funkar bra! Tålig också uppenbarligen, tappade min en dag på toppjakten, lyckades otroligt nog hitta den vid ett senare tillfälle på vintern, dock så gott som komplett infrusen i is. Ska tilläggas att den funkade klockrent så fort jag knackat bort isen på den