Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ett framsteg för jakthundar........

Featured Replies

Publicerat

Kul med en jakthundsras som placerar sig så bra på uts.Du Isjonsson, en bra hund kan aldrig ha fel färg eller vara av fel ras. ;D

Publicerat
  • Författare
Kul med en jakthundsras som placerar sig så bra på uts.Du Isjonsson, en bra hund kan aldrig ha fel färg eller vara av fel ras. ;D

Haha! :D Jag vet, men jag tycker att att det var kul att en jakthund lyckades slå sig in bland alla knähundar m. m. :D

Behov av en kurs i rättstavning. ;)

Har Du svårt för att skilja på ett lite L=l och ett stort I ???

:D

Publicerat
Haha! :D Jag vet, men jag tycker att att det var kul att en jakthund lyckades slå sig in bland alla knähundar m. m. :D

Normalt sett inte lsjonsson men detta är nyårsdagen och det vart sent och hårt sistlidna natt. 8) ;D Ett par glasögon möjligtvis Klart det är kul men jag skrev så för mina labbar är gula och duktiga men får alltid höra att dom har fel färg
Publicerat
  • Författare
Normalt sett inte lsjonsson men detta är nyårsdagen och det vart sent och hårt sistlidna natt. 8) ;D Ett par glasögon möjligtvis Klart det är kul men jag skrev så för mina labbar är gula och duktiga men får alltid höra att dom har fel färg

Nej, en bra hund kan ha vilken färg som helst. :D Seger har vorsteh och han kommer väl säkert att bli extra mallig när han ser detta. ;):D

Publicerat

Oj, vad roligt.. :D  Brukar ju inte vara så vanligt precis.. Minns min första utställning när Zeb var valp, jag fattade ingenting.. Varför åkte alla fina hundar (gråhundar, jämthundar osv) ut och kvar blev små nakenhundar och annat.. Lärde mig sedan att detta var vanligt, vilket jag inte kan förstå.. :-

Publicerat

Haha... Det tog lång tid innan jag förstod att det var dina initialer L & S. Jag trodde att det var is tills du förklarade det i någon annan tråd för ett tag sedan.  ;D

Publicerat
Seger har vorsteh och han kommer väl säkert att bli extra mallig när han ser detta.

Klart att Seger kommer att bli mallig eftersom han har Vorsteh eller hur Seger ;)

Tyvärr för Segers del så var ju det här en strävhårig Vorsteh och det är ju nu bevisat att dom är SÅÅ mycket vackrare och charmigare än sin korthåriga rasfrände och alla andra jakthundar också för den delen ;D ;D ;D

Publicerat
  • Författare
Klart att Seger kommer att bli mallig eftersom han har Vorsteh eller hur Seger ;)

Tyvärr för Segers del så var ju det här en strävhårig Vorsteh och det är ju nu bevisat att dom är SÅÅ mycket vackrare och charmigare än sin korthåriga rasfrände och alla andra jakthundar också för den delen ;D ;D ;D

Hahaha! :D

Publicerat

Ja si...jag vet inte om jag kan hålla med om att det är ett framsteg för jakthundar att de placerar sig högt på stora utställningar.Jag tycker faktiskt tyvärr att det negativt...för ser man på många raser så är det faktiskt många raser som till

stor del förstörs av utställningsfreaks.

Utställningar är till viss del bra och ett måste...men bara för att behålla den exteriöra rasstandarden på våra hundar....

Publicerat

finns nog mer raser som lidit av gått på utställning än mått bra av det..tycker tex många grythundar inte ska visa sig på utställing dom blir lätt så högabenta nästa kull..