Publicerat April 23, 20188 yr Har en Sauer & Sohn modell 8 från 1913 som blivit lite av en projektbössa. Mer om det senare, kanske. Fjädern till toplevern har gett upp, och undrar nu om någon kan ge tips om någon gubbe som eventuellt kan sitta på reservdelar. Om jag ska tillverka en ny behöver jag hjälp med efterbehandling av stålet. Den är 24 mm lång.
Publicerat April 23, 20188 yr Hör med Dansken. Finns knappt nån gräns för vilken typ av bös som går att hitta i hans bunker.
Publicerat April 23, 20188 yr Dit svar får nog anses som en kraftig överdrift sidelock- men jag har faktiskt lite olika bladfjädrar liggande i en låda. Jag ska kolla om jag har något "som liknar". Men Axel får nog räkna med att fila lite. Annars är Bössmakaren, Tommy Bergman eller Nyhuus heta tips för en perfekt lösning på problemet.
Publicerat April 23, 20188 yr Författare Just now Dansken sa: Dit svar får nog anses som en kraftig överdrift sidelock- men jag har faktiskt lite olika bladfjädrar liggande i en låda. Jag ska kolla om jag har något "som liknar". Men Axel får nog räkna med att fila lite. Annars är Bössmakaren, Tommy Bergman eller Nyhuus heta tips för en perfekt lösning på problemet. Fila är jag van vid! Hittar du något så kanske jag har något att byta mot. Montage t.ex.
Publicerat April 23, 20188 yr Detta är en populär post. 1 minute ago Axel.S-W sa: Hittar du något så kanske jag har något att byta mot. Montage t.ex. Jag VILL INTE ha flera grejer in i mitt hus. Jag håller på att avveckla- det ska grejer UT. Fattaru' ?
Publicerat April 23, 20188 yr Författare 1 minute ago Dansken sa: Jag VILL INTE ha flera grejer in i mitt hus. Jag håller på att avveckla- det ska grejer UT. Fattaru' ? Lite Apel-ringar kan man ju aldrig ha får många?
Publicerat April 23, 20188 yr Den här är 0.6 mm längre än dina angivna 24 mm på den längsta armen men är tunnare i godset
Publicerat April 23, 20188 yr Den här är kraftigare i godset och längden stämmer på den arm med kulan men den andra arm måste kortas. Den låg i Husqvarna originalförpackning och har reservdelsnummer 10135
Publicerat April 23, 20188 yr Detta är en populär post. Det var dom 2 i samlingen som kom närmast dina önskemål.... Underskatta aldrig värdet av en "bra-å-ha-låda" Sånt som kvinnor säger är skräp och bör kastas
Publicerat April 23, 20188 yr Författare 2 minutes ago Dansken sa: Det var dom 2 i samlingen som kom närmast dina önskemål.... Underskatta aldrig värdet av en "bra-å-ha-låda" Sånt som kvinnor säger är skräp och bör kastas Jo, så är det. Är du villig att skicka båda så kan du få ett par Apel-ringar (1") med medium-extension i fint skick.
Publicerat April 23, 20188 yr Detta är en populär post. Som du säkert själv har noterat så vill folk hellre ha "tacticool" montage framför vridmontage i dag- och nästan alla har 30 mm kikar tub, så tack, men nej tack: Jag har redan ett antal Apel vrid (kompletta) så jag vill inte sitta med flera "Svarte Petter" Se tidigare inlägg i tråden- och tänk även på den stackares sate som ska reda ut all skit efter mig en gång
Publicerat April 23, 20188 yr Författare 4 minutes ago Dansken sa: Som du säkert själv har noterat så vill folk hellre ha "tacticool" montage framför vridmontage i dag- och nästan alla har 30 mm kikar tub, så tack, men nej tack: Jag har redan ett antal Apel vrid (kompletta) så jag vill inte sitta med flera "Svarte Petter" Se tidigare inlägg i tråden- och tänk även på den stackares sate som ska reda ut all skit efter mig en gång En annan drömmer om att gå runt och famla bland bråten från en gammal bössmakares dödsbo. Annars kan jag kan swisha över fraktkostnad och en ölpeng, om det funkar.
Publicerat April 23, 20188 yr 8 hours ago Axel.S-W sa: Jo, så är det. Är du villig att skicka båda så kan du få ett par Apel-ringar (1") med medium-extension i fint skick. Jag kan annars tänka mig att köpa ringarna...... /T
Publicerat April 24, 20188 yr Författare 15 hours ago pmt sa: Jag kan annars tänka mig att köpa ringarna...... /T Jag har även ett par till 1" med längre extension och lägre distans på bakre. Dock den gamla varianten med endast två skruvar till överdelen på den bakre, och en bredare ring på den främre.
Publicerat April 24, 20188 yr Längre extension behöver jag inte, men ett pris på ringarna hade däremot underlättat diskussionen. T