Publicerat April 30, 20188 yr Hej! Vill börja med att säga att jag är nybörjare när det kommer till jakt. Har precis införskaffat mig mitt första kulvapen, och det vart en Winchester Xpr 308. Jag vet att det är ett budgetvapen, men har läst på en del och den verkar ha presterat rätt bra på skjutningarna. Vad jag har förstått, så skjuter de flesta vapnen olika med olika typer av ammunition. Så min fråga nu är, finns någon här med erfarenhet av just detta vapen som kan rekommendera någon viss ammo? Mvh Johan
Publicerat April 30, 20188 yr Bästa tipset du kommer få är att testa flera olika tills du hittar något som skjuter bra i just din bössa. Tillverkare och/eller modell är i princip egalt, vapen är individer och du behöver ta reda på vad just din individ gillar. Sen finns det ju generellt ammunitionstillverkare som håller högre (i..e jämnare) nivå än andra och är kanske lite säkrare kort i sammanhanget, men inget är hugget i sten. För att vara lite mer konkret så brukar många vara nöjda med Lapua Mega i .308, vilket även är att betrakta som tämligen prisvärd jaktammunition. För övningsammunition skulle jag absolut börja med att testa GGG 147gr. Välkommen till forat och hoppas du får många kommande stunder längs Dianas stigar! ?
Publicerat April 30, 20188 yr Författare Jo har ju hört att man ska testa flera olika ammo för att hitta just den som passar bössan bäst, men i detta fall var det just det som jag hade tänkt försöka slippa, då jag inte kommer ut och kommer kunna skjuta så ofta 21 minutes ago Holz sa: Välkommen till forat och hoppas du får många kommande stunder längs Dianas stigar! ? Tack